|
|
|
|---|---|
|
vad är det för grenrörs fläns på en Holset HX40 med integrerad WG ? funkar den med integrerad wg på en besinare (535 turbo) ? ..//zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
|
ingen som vet ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Kan det bero på att frågan är stäld lite luddigt.... Vad är det är för fläns..... Tja vad ska man svara på det?? Vad är det exakt du vill veta? Det är samma fläns som GT serien iaf. Det råder lite delade meningar hur vida det funkar bra eller ej med intigrerad wg. (Jag skulle inte använda det) Jag antar att det är dubbelt inlopp på turbinhuset. Och grenröret du har eller ska ha är ett pulssplitt och primärrören går tre och tre ända fram till turboflänsen. På ditt avgashus sitter wg. ventilen i det ena inloppet. Det som händer när venilen öppnar och laddtrycket ska "reglers" är att det är endast i det ENA inoppet som avgserna går delvis via wastegaten. I det andra inloppet är det full fart på avgaserna genom turbon. Detta kan resultera i att det blir väldigt svårt att reglera laddtrycket. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
är en vanlig T3 fläns om jag iinte missminner mig, kör med extern WG! --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
| HX40 finns både med stora och lilla flänsen, dvs T3 och T4! jag skulle rekomendera den stora då det är enklare att bygga kollektor då dårå! | |
|
tack för informationen grejen är den att jag kommer att köra med bmw 745 grenrör på en M535 som ska moddas lite så att jag får turbon lite högre upp med ett rör som har KKK 27 fläns på ena sidan o ett annat på turbons sida (i det här fallet ev HX40) jag har en annan Holset just nu hemma modell okänd (ser ut att vara 350 hk aggregat i storlek) men eftersom 745 WG är lite kinkig att hålla emot högre tyck utan att modifieras så tänkte jag på just HX 40 med integrerad wg kommer att ladda ca 1.0 bar kanske ölite mer beroende på mappning hur mycket orkar orig 745 turbo WG att hålla emot utan att behöva byggas om ? tror ni att det funkar hyffast med det röret jag pratar om ? (flödes mässigt), det är en bruksbil så det är inte så noga på att det ska flöda till 100% Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| jag tror mer på att ta och bygga en kollektor/adapter från de vanliga grenrören, blir nog bra mkt bättre flöde!! och den inbyggda wg:n på HX40 är för liten, isf måste den fräsas upp och byta till större ventil!, isf kan det funka... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.