AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.414

projekt gälar på G

Fick i dag ett paket med Z3 gälar som jag köpte på ebay. riktigt fynd, nya olackade i asken för 40USD alltså runt 300kr
Kollade precis med BMW i Solna att Z4 blinkerssats ( i vit såklart) går på 150 kr per sida. så fort dessa är inskaffade ska borren fram och i den delen i Z3 gäl som BMW märket sitter ska ett hål borras. I den ska Z4 blinkers monteras. Sedan ska gällen antigen lackas i bilens färg eller kromas ( har ej bestämt mig än)
Sannituning säljer sån koncept för 280 Euro. Om jag räknat rätt så kommer mitt projekt landa på typ 1000 kr.

Har bara en fråga till Z4 folket: kan någon snäll själ kolla up diametern på BMW logon som sitter på blinkersen? är det samma som jag har på gälen till Z3 eller måste jag även skaffa BMW märket?

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Hej Z3c 4 ever ! Jag gick ner till garaget och mätte diametern .. BMW logon på blinkersen är exakt 8 cm .

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
tack!!!!!!! nu ska jag ner till bilen och mäta mina. hoppas det stämmer på diametern!
z3c är det vanliga z3 gälar du sätter på fast med blinkers mellan gälarna och bmw loggan
det ska bli något som det här javascript:popupImageWindow('Länk
Blir det verkligen snyggt med blinkersen som sticker ut sådär? Hur har du tänkt att göra med befintliga? Svetsa igen hålet och lacka? Jag är oxå sugen på att plocka bort mina sidoblinkers, men vill ha någon dold historia bakom gälarna i stället.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Mycket snyggt må jag säga!!

/Caspar
Fredrik, jag vet inte riktigt än. det är därför jag köpte nya gälar i stället för att använda dem som sitter på bilen.
Eventuellt lägger jag en ESS emblem där, eller byter hela den panelen så att jag få ventilations kanal till bromsarna, eller fyller helt enkelt i...vet ej.
nu sitter gälarna på bilen. ser mycket bra ut. orginalblinkersen är borta
Jag skulle vilja ha en lite krom ring runt blinkersen precis vid foten av den där den sitter fast i gällen. någon som vet om någon som kan fixa sånt på beställning? innerdiametern ska vara 84 till 86mm

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

har du nån bild på hur det ser ut nu :)
Ja! jag vill också se!
Lägg upp en bild på nätet o ge ut länken :)
Eller skicka på mail, pantzer_@hotmail.com (om du har lust förstårs)

// Pantzare
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c's gälar kan Ni se bla här..

Länk

/Caspar
Länk
just den bilder är kanske lite olycklig i och med att dörren var öppen.
Här är bilder från träffen 1 September 04 och en del bra bilder på gälarna finns här Länk.

(Masten, hur kommer det sig att man inte kan se URL till enskilda bilder på Z3rodster.net? eller är det bra jag som inte fattar hur man länkar till enskilda bilder?)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag kom inte ihåg de bilderna, så jag länkade till den enda bild jag hade...

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Tomas: Här är en bra bild på din gäl: Länk
För att länka till en sån bild får du klicka på den, sedan högerklicka på bilden i fönstret som öppnas och välja Egenskaper/Properties, sedan kopierar du adressen som står till höger om Adress (URL).

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Schysst jobb Z3c!

// Pantzare
Jag undrar bara om någon är sugen på såna gälar till sin Z3 ?
Jag har hittat ett par svarta gälar på vinden och om någon är intresserad så kan jag snickar ihop såna på några timmar...
maila mig om intresse finns
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.