|
|
|
|---|---|
hamil |
Hei! Har fått noen rare lyder når jeg kjører i 1,2 og revers. Er en skrape lyd. Antar at min växellåda er på vei til å rase?? Bilen har gått knappe 17 000 mil, og de siste 6 000 har den ikke vært kjørt hardt med ihvertfall... Har vært på bildelsbasen, men det finnes jo mangfoldige forskjellige låder. Er det noen som vet hvilken type låde jeg skal ha til min Bimmer? Noen som vet med sikkerhet at det er växellådan som er på vei til å rase? Takknemmlig for alle svar! Lasse |
|
Lite drastiskt att byta hela växellådan för att det låter lite. Kanske räcker med en reparation? Kör till en verkstad och be dom provköra och lyssna, se vad dom säger om saken. |
|
|
Nja, tror tyvärr inte att det är värt att repa, vet att en kompis betalade över 10 000:- bara för byte av synkringar till sin beemer. Allt som har med växellådan att göra brukar bli mycket dyrt, tror att en utbyteslåda är det billigaste. |
|
hamil |
Har hørt med BMW i Norge, de skal ha 19 000 for en utbyteslåda. Blir nok uaktuelt å kjøpe der ifra ihvertfall.... Er jo nesten billiger å kjøpe ny bil da... :-) Synes selv heller ikke det høres så drastisk ut med bytte av växellåda. Hadde det vært noen smålyder som hørtes, så kanskje. Men jeg hører faktisk ganske god lyd inn i kupeen, og jeg kjenner på växelspaken at det "vibrerer". Har kjørt med den i noen dager nå (nesten en uke), og bare egentlig venter på å miste 1 & 2 gir snart... Hvilke symptomer hadde han kameraten din, når han måtte bytte synkringene?? Noen som vet hvilken type växellåda jeg skal kjøpe til bilen??? |
hamil |
Noen som vet? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.