|
|
|
|---|---|
| har en 735 88 som jag skulle bya chip i ...stoppade i chippet och vred om nyckel tände inte...ingen gnista bytte till baka till org chippet men samma sak där fast soppa pumpen funkade inte heller...har nu köpt en ny databox men fortfarande samma fel...soppa pumpen går inte relät slår inte ens till samt att den tänder inte (ingen gnista) motoronic relät fungerar iaf...är det någon som vet vad felet kan vara...är stort behov av hjälp nu.../fredde | |
|
Har du köpt chippet av nån i skåne??? Hellre dö än fega! |
|
|
Dum fråga men har du kollat säkringarna?... =) Mvh |
|
| japp på båda frågorna | |
| Relä till motorstyrningen? På min 540-93 var det ett vitt Siemensrelä som satt under elektronikboxens lock. (ej säkringsboxen) | |
| funkar det med | |
| ingen som vet eller tror? | |
|
ta och kolla om du har signal till spridarna ta en 12V lampa eller liknade och koppla över spridaren och kör på starten, får du signal då så är det något med tändningen. Om inte kolla så du har + matningarna in i boxen se schema: Länk har du det måste du ha något fel på signalen från dom induktiva givarna på sprängkåpan och då får du ingen triggnings signal till boxen. |
|
| men soppa relät slår inte heller till...funderar om boxen är paj har ju inte rört nått annat än den | |
|
ska rätt mycket till för att knäcka en box, men du skrev att du testat med en annan. Var det samma box nr: och chip nr?? kolla säkring nr:23 den ska vara till bränslerelät enl. schema |
|
| he he har provat annan box med...alla säkringar är hela...visste därimot inte om boxen jag provade var helt ok... | |
|
har du kollat tändspolen. den pajade när jag skulle chippa min 325. |
|
| men då borde väl sopparelät och pumpen fungera? | |
Maxat ut |
Checka vevaxel och kamaxelgivare. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.