|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tobias, Kunde BMW i Norrköping kolla upp service historien ifrån Tyskland (om t ex motor, differential eller växellåda är bytta och om alla olika service åtgärder tidigare är utförda)? Varför jag frågar är att det förekommit bilar som t ex inkörnings servicen vid 200 mil inte är gjorda på och BMW i Sverige hävdar då att garantin inte gäller längre. Jag vet tyvärr en som råkat ut för detta nyligen. Detta har inget med ovanstående bil att göra utan är av mer av allmänt intresse. /RS2 |
|
|
RS2: Nej, BMW i Norrköping kunde bara kolla på bilen, inte ngn historik från Tyskland - tyvärr. Det verkar som om importbilar har ett litet skamfilat rykte, så numera gäller det för mig att köpa svenskt. Blir lite dyrare, men å andra sidan vet man vad man får. //Tobbe |
|
|
Jag har lärt mig en sak genom åren då jag har tittat på bil och det är detta: Det finns alltid en anledning till att vissa bilar är billigare än andra, ta reda på varför, och får man inte reda på varför den är billigare, då ät mitt råd att avstå från köpet. Men det är bara vad jag rekommenderar... |
|
|
Lite off topic men ändå. Läste en intressant artikel nyligen. Visste ni att de flesta stulna lyxbilar i Sverige inte alls försvinner utomlands! De registreras om här hemma igen som importbilar med hjälp av köpta papper ifrån skrotade bilar i Tyskland. Och det är väldigt många bilar som får ny identitet på det här sättet... /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.