AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
296

Drivspänning på spridarna.

sl
56
slackern
320i -85
Tidigare inlägg i samma sak.
Länk

Följande är kontrollerat och fungerar, bränslefilter bytt, pumpen ger rätt tryck, inga problem med kondens(lät pumpen suga direkt ur en bensindunk), tändningen är som den ska, sprutat 5:56 på alla kontakter.

Mäte upp drivspänningen på spridarna, och vet inte om det resultat jag fick är normalt eller ej. När jag mäter kontakterna till spridarna så börjar dom på 0.30 V, då vill motorn nästan hoppa i igång, den småtänder hela tiden, när man forstätter köra startmotorn så sjunker det till mellan 0.20 - 0.30, fortfarande småtänder den, till slut så sjunker värdet till 0.05V och då är den stendöd. Gör man om det efter en stund så ser det likadant ut.

Är det där normalt? Går det att dra några slutsatser av dom där mätningarna och resultaten, eller är jag helt ute och cyklar?

Alltså när man kört startmotorn en stund så försvinner successivt drivspänningen till spridarna...

Batteriet är friskt också.
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Du ska då tändningen är tillslagen ha batterispänning på ena stiftet i spridarkontakterna.

Har du inte det är det problem i kablaget fram dit eller vid anslutningen mot huvudreläet stift 87.
Röd/vit kabel är det som ska ha +12V, mät mot chassiejord.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.