|
|
|
|---|---|
|
Som jag skrev tidigare, e en 325 e30 som gått 25000mil nånting o ha, eller e den skräp.. Vad ska man tänka på när bilen gått så långt.. tacksam för snabba SVAR ........ HAHA ;p ..... | |
|
Beror ju på hur den är skött. En titt är ju aldrig fel. Kammar brukar slitas på rätt bra på M20 men är bilen fin och tajt i övrigt så varför inte... Hänger ju på prislappen också. Skräp behöver det absolut inte vara. /Anders Länk |
|
|
Att bil med högt miltal behöver inte alls vara skräp. Däremot är det ju otroligt viktigt att den har bra dokumentation som täcker hela dess "livstid", så att man vet att den har fått sin livsviktiga service. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Äh jag kan ju inte skriva ordentligt... "En bil med högt miltal.." skulle där stå. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
vet ej om det finns servicebok eller om/när kamaxeln är bytt.. Kamremmen är dock bytt för ca 2000 mil sedan.. ägaren har haft bilen i mer än 1 år, o ägaren innan honom hade den tydligen i många år.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Min har gått 23500 och funkar hur bra som helst! =) Märks knappt nånstans att den gått rätt långt. --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Titta på bilen och gör dej en uppfattning om den ,det kan ju vara ett framtida turbobygge för rätt peng! Hellre dö än fega! |
|
|
kollade med ägaren.. han har inte bytt kammen och han har ingen servicebok.. Bepp: ;) skulle väldigt gärna vilja bygga turbo men vet tyvärr inte hur man gör.. det är trots allt lättare sagt än gjort.. varannan person säger att de inte e svårt, att de bara e lite turbo, intecooler, kompsänkning o lite annat sk*t.. sen e du klar o har 300 perfekta problemfria hk.. med de menar jag absolut ingenting av de du har sagt, för de du säger e helt rätt ;).. Men om man nu mot all förmodan skulle bygga turbo.. Finns de nåt man kan göra så man inte åker dit på besiktningen om man nu inte vill ta av ski**et varje år... ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Min har gått 29000 mil och den har alltid gått som en klocka. Det enda som jag har gjort på motorn senaste 7000 milen är att byta kamrem och några packboxar på motors framsida. Motorn är aldrig renoverad. Miltalet är nästan oväsentligt. Försök kolla upp servicen. Det är A och O. mvh |
|
|
kan man på något enkelt sätt kolla om bilan har c-lås.. den e sönder nu om den överhuvudtaget har nån.. e de enkelt o fixa.. alternativen kan väl va ärgade kontakter, kontakter som gått av, eller c-lås motor trasig. sedan kan väl ett relä ha gått sönder också va.. hur mycket skulle den vara värd om den har; 15 tums alu på sommar dock slitna däck,sportskinn, stora m-paketet, trasig ljuddämpare, lite rost, kass skick på fronten (behöver omlackas + kanske spacklas lite), ev trasig c-lås, ingen servicebok och inte bytt kam.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Bilen KAN vara i gott skick. Men har han några kvitton på reparationer? Utan dokumentation hade jag inte gjort affär. Men det är ju jag det. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Åk och titta på bilen. Om du känner dig osäker på om du är rätt man att syna en bil i fogarna, ta med en kompis som är bilintresserad och som vet hur man undersöker en bil inan köp. Ingen dokumentation = bra läge att få ett bra pris. Det behöver ju inte alls betyda att bilen är en risk att köpa, bara men vet vad man ska leta efter innan köpet... Min bil har 26000 mil på mätaren och får den kärlek den behöver av mig personligen. Inte fan sparar jag besiktningsdokument och kvitton på inköpta reservdelar mm. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Va o kolla på bilen igår.. Har nog aldrig sett en skabbigare bmw.. de fanns nog ingenting på den som va bra, rostig överallt, sneda säten, helt slut i motorn(tog några år innan man kom nånvart, knackade,tickade + lite till), alla andra delar också för den delen.. förstår inte hur folk kan säga att deras bilar är i "bra skick" när den är allt annat än de.. men han verkade som en snäll kille så jag hoppas att han får den såld till nån, men han lär ju få dra ner priset med en 60-70%.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Jens Ek: Nej för egen del kan man ju skita i att spara kvitton och div papper. Men för kommande ägare kan det ju vara intressant. Och det lilla det kostar mig i ansträngning att spara papper kan jag gott göra för framtida ägares skull. Men alla gör som dom vill |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.