|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att köpa en 325 e30 och turbokonvertera, lekte lite med tanken att köpa den fyrhjulsdrivna modellen... Hur mycket håller denna drivlina för? Är det lika bra att lägga ner denna tanken eller? Tacksam för svar. | |
|
Ingen som vet, men jag har sett turbokonverterade iX:ar och har inte hört om några större problem. Vet dock ej vilken effekt de plockade ut. Fördelningslådan håller nog för ganska mycket (om den är frisk givetvis) då det är "samma" låda som i Ford Cosworth. Framdiff och drivknutar fram är väl osäkrare... Gillar du Banzai-starter lär det inte hålla länge iaf. :-( Kiip Spiiding! |
|
|
Effekt vet man ju aldrig vad det hamnar på... kan bli endel, eller inte mycket alls. Det är det som är charmem. Men håller det inte för banzai starter så är det ju ingen ide med det. Ska byggas för att hålla. Tack för svaret förresten. |
|
Jonny T |
Såg i en tysk tidning en som hade 350 hk i sin 325iX. Man vet ju inte vad/om han gjort något åt drivlinan. Min fd 525iX -93, var hur stabil som helst. Var noga med oljenivåerna bara. J.T |
ixen |
Spiidfreak: är kanske en korkad fråga men är du säker på att det är samma fördelningslåda på cossyn. ha jämfört min ixlåda och en cossy låda och såg inga likheter. Stefan |
|
Nej, det är inte samma hus, men däremot samma tillverkare (Ferguson) och samma konstruktion (planetväxel, kedja och visco-broms) med samma fördelning av kraften. Om det sen är exakt samma prylar som sitter i vet jag inte säkert, men man kan ju anta att de är någorlunda jämförbara iaf. Jag kan ju ha fel i mitt antagande... Det lär visa sej isf. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.