|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kör en 320 -92. Nu har det uppstått ett "knirr" som kommer någonstans från vänster fram på bilen när jag kör iväg. Det händer bara första gången jag kör iväg efter att jag startat bilen. Om jag stänger av, startar och kör iväg igen kommer det alltså igen. Vat någon vad det lkan vara? /Martin | |
|
Länk Se länken. Verkar vara ett mysterium med detta ljud. Jag vill fortfarande hävda att det måste vara nåt med ABS:en. Kan tyvärr inte bekräfta med några fakta... /Anders Länk |
|
|
Är det absolut omöjligt att det är krängningshämmarstagen eller? De brukar ju alltid spöka på äldre bilar. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Det "låter" omöjligt. Det är alltid när man kör iväg i samband med att man precis startat bilen. Det låter typ som en fjäder som släpper. Näe, inga krängningshämmare tror jag... Ska tillägga att jag inte har ljudet på min nuvarande eller min förra bmw, däremot min första och jag kommer ihåg precis hur det låter. *tjong* typ.. :) /Anders Länk |
|
|
Jag körde en E28 förut. Den hade en så kallad bromsbomb som bygger upp ett bromstryck. Jag vet inte om E36an har nån sån men, skulle det kanske kunna vara den som spökar isåfall??? Alltså, att den knirrar till när den byggt upp bromstrycket och att det uppkommer först när den fått några år på nacken. Jag har inte märkt skillnad på när bilen är varm eller kall. Det uppkommer alltid när bilen varit avstängd och sen startas och man kör iväg. |
|
|
matod: jag undrade samma sak och fick till svar att det var ABS:en som kör ett självtest. Det ska med andra ord vara ett helt normalt ljud. __ BMW is not a car, it's a state of mind. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.