|
|
|
|---|---|
Grusse |
Det jag funderar över är när man sätter på tändningen så bygger ju pumpen upp tryck och sedan stannar den, så det måste väl sitta någon tryckgivare som känner av när den fått upp trycket? Var sitter tryckkontakten, i pumpen eller någon annanstans på bränsleledningen? |
|
Pumpen stannar mig veterligen inte? inte min pump iallafall. Däremot så har du en tryckregulator i motorrummet, som ser till att allt tryck, utöver det fixerade, åker tillbaks in i tanken. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Finns ingen tryckgivare, den går på "timer" ett tag efter det att tändningen slagits på. | |
Grusse |
Okej, så det sitter typ ett tidrelä som gör att pumpen går några sekunder när man vrider på tändningen. Tack för hjälpen. |
|
det är inbyggt i databoxen, när man slår på tändningen körs pumpen några sekunder för att trycksätta systemet men sedan så startar inte pumpen förrän boxen ser att motorn går. När motorn går så är pumpen igång ända tills boxen ser att motorn inte går längre. Testa genom att starta o sen göra ett kärringstopp så märker du att pumpen stannar samtidigt som motorn. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.