|
|
|
|---|---|
| är det värt det? hutlöst dyrt ju | |
Gemini__ |
Var det hos BMW själva? Du kan komma billigare undan om du inte väljer din märkesverkstad, som inte är nödvändigt. Fick ett pris på 7800kr för Inspection I hos dem, så det blev till att söka efter andra alternativ =) Mvh: Thomas |
| japp bmw vällingby. grejen är att man har ju groupcard och inte vill pröjsa såna summor kontant. En verkstad en bit från sthlm tar 4000. Får man ångest om man pröjsar 5000 för inspektion? Vad som helst för bettan? :D | |
|
Jackass: 5000kr låter normalt för en 1:a. En utökad insp2 kostade förra året 7800kr på BMW i Lund för min bil. Är du BMW CS medlem? Ger på flera serviceställen 10% rabatt vilket alltid är något. Timdebiteringen varierar stort mellan olika BMW verkstäder trots auktoriseringen. Vanligtvis är BMW på vischan billigare än i storstan (800-1700kr timmen) och det kan därför löna sig att ringa runt och jämföra. Antar att det finns BMWverkstäder på fler ställen omkring stockholm som e-tuna, v-ås, uppsala etc. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| men som jag kommer ihåg så gjorde jag en insp 2 med microfilterbyte för dryga 5000 i enköping. Kanske ska ta o bli medlem i cs klubben då =) Och helst vill jag serva bilen nära hemmet så sthlm ligger ju bra till där. Tack för svaren | |
|
Inspection 2 till en 320 2.2 kostar 4700 både i Solna och i Västerås. |
|
|
Clubsport: Antar att det priset inte inkluderar byte av broms/kylvätska samt mikrofilter som du anger. Annars har vad jag vet Solna den högsta timdebiteringen bland BMW verkstäder i landet. Dessutom byts även bakaxelolja och växellådsolja på E36 vid insp2. Detta nivåkollas endast på E46 varför det borde bli något billigare där. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Jag betalade strax över 4000 för en Inspection 2 på en 328i-96 för ett och ett halvt år sedan, på auktoriserad BMW-verkstad. Nyligen betalade jag 3000 för Inspection 1 på 330n, på samma verkstad. Nog låter 5000 för Inspection 1 dyrt. | |
|
Jocke på "Göteborgs Bilservice" i Partille tar 3500 för Insp 2 på en E39... /Magnus Regn är ju inte så roligt, men då finns det en Touring! |
|
|
Kristoffer_L: Byte microfilter ingår det vet jag, byte bromsvätska vet jag inte den ska ju göras när klocksymbolen lyser. Min erfarenhet är att Solna inte alls är dyrast när jag ringer runt och kollar priser för service och reservdelar. |
|
|
Clubsport: Då lönar det sig alltså att köra till Stockholm Solna när det är dags för insp2 nästa gång... Med största sannolikhet lär jag dock ha sålt bilen tills dess ;) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.