|
|
|
|---|---|
| jag har en 330 e46 som fälgarna tar på ut kanten. de har et38 och storlek 18-8,5 . vilken et måste jag ha??? jobigt som fan | |
|
Tar fälgarna i ? Inte däcken? Vilken dimension kör du med? Fälgarna bör ha et50 vilket är vad bmw levererar i 8,5x18 tum. /Anders Länk |
|
|
Som Anders skriver så är ET 50 "standard" på Bmws 18" 8,5" breda fälgar för e46. Vad kör du med för däcks dimensioner då de tar i med ET 38? Att fälgen tar i med ET 38 tror jag inte på, såvida bilen inte är sänkt typ 10 cm. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| jag kör med 235-40-18 och bilen är fabrik sänkt tror jag ca 15 mm , måste jag ställa in framvagnen med?? | |
| altså.....däcken tar på plasten som fins bredvid skärmen... förlot för min dåliga svenska.... | |
|
Tar dom i när du svänger alltså, i hjulhuset ? Hjulinställning ska du inte behöva om du inte sänkt bilen efter den levererades från bmw. /Anders Länk |
|
| ja på hjulhuset men bara bak, när det siter två personer,,,,när det gungar altså.. | |
|
hmmm Ja, det är ju fel et om man säger så men du har ju inte så breda däck på. Lite märkligt att det tar i ? Hur som helst så är nog fälgbyte enda vettiga om du vill slippa problemet. Eller låta polarna gå istället, alternativt banta.... :) /Anders Länk |
|
|
De tar i bak, med som jag tolkar det fabrikssänkning dvs sportchassi. De låter väldigt konstigt, även om du kör ET38 så ska de inte ta i med den dimensionen (235/40/18). BBS kör ju med de ET 32-33 På deras fälgar. Ja vet att Morten kör med Lemans utan problem. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Han kör dessutom med 18x9,5 Toyo T1-S 255/35/18 bak vilket ännu mer talar emot att de skulle ta i med 235. Är du säker på att bilen inte är sänkt utöver fabriks sportchassi? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Jag fick vallsa bak när jag monterade mina 19*8,5 och 235-35. Men innan dess tog det inte i så mycket heller,bara när tre vuxna satt där bak, dessutom är bilen sänkt 3cm runt om.Har ET35. lycka till. |
|
| jobbigt..... ähh jag tänkte köpa de här m3 evolution kopier hopas att det blir bätre.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.