|
|
|
|---|---|
|
God kväll på er. Har en fråga ang utetempgivaren, i obc visar den -37 har detta någon inverkan på kliman, den startar inte och jag vet inte om detta har något samband.Eller kan man utesluta att givaren har något med ämnet att göra. Mvh Hasse R | |
|
Man kan utesluta utetemp givaren tror jag hade samma på en 750 men kliman fungerade ändå. BMW CS #5139 |
|
Svärd |
Är det kompressorn som inte startar? Isåfall kan det vara för lågt tryck i kylsystemet. Det finns en tryckvakt någonstans som stoppar kompressorn om trycket är för lågt. Detta för att inte kompressorn ska gå utan kylmedel=ingen smörjning! ///Martin |
|
Tack J.L och Svärd då blir det nog att fylla i kylmedium och hoppas på att kompressorn startar.Vet ni om det är det nya kylmediumet till en 740 -93. Hans R |
|
Franka2 |
I min -92:a är det R 134a, "det nya", alltså borde det vara så i -93:an också. Franka |
Svärd |
hare: Är det slut så har det läckt ut någonstans och systemet är inte tätt. Men man räknar visst med ett visst svinn efter hand så kanske är det inte något jätteläck! Men det märks ju vid provtryckningen. Lycka till. Måste in och provtrycka mitt system, det vill inte bli riktigt kallt! ///Martin |
|
Hej på er. Har idag varit och provtryckt samt fyllt systemet det var 2 o-ringar som behövde bytas funkar nu alldeles utmärkt,så skönt lagom till värmen som har kommit. Mvh Hasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.