|
|
|
|---|---|
|
Hej alla ! Kör idag en Audi A3 1.8TQ Köpte denna efter sålt min 325 -93 Har bara kört bilen 300-400 mil men känner suget av att ha en bmw igen audi´n är fin men inte samma typ av bil. Någon som vet vilken av Bmw´s e-46 som motsvarar audi´n prestandard. 320 323 eller måste man upp på en 328. Någon komentar någon? /Nicke | |
|
1,8TQ är det 180hk? Eller 150? Vilken prestanda är du mest intresserad av, acceleration 0-100? Eller är det rätt o slätt hk du är intresserad av? 320 har 150hk. (t.om 01) 323 har 170hk. 328 har 193hk. Gillar du motor är det väl bara ta den sistnämnda, den är hyfsat snabb och har en skön karaktär. Har kraft på mellanregistret till skillnad mot dom andra två enligt min åsikt. /Anders Länk |
|
|
Om du har 180hk audi så får du motsvarande eller bättre kraft med en 323i e46, om du har 150hk så räcker 320i gott även om det är 150hk sexan som sitter i före -01. 328:an är betydligt mer 'pulver' än 180hk audi och kan närmast jämföras med en bra chippad 180/190 hk nyare audi (då ca 230hk). Provkör själv, ofta tycker man att e46 känns lite 'mjuk' pga komforten och ljudisoleringen, men sportfjädrar brukar hjälpa :-) e46 är ju en grymt skön bil.... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
niklas: om du har en 3 dörrars A3 så motsvaras dne väl bäst av 318ti compact... 140 hästar i e36 format å 143 i e46... /Jonas |
|
| compacten är ju den som jämförs med a3:an | |
|
Nybilar: 318ti (compact) 143 hk som sagt 325ti (compact) 192 hk Jag antar att det egentligen bara är den senare för det är väl de 6 cylindrarna du saknar mest? /TheHenk __ En gång BMW - Alltid BMW |
|
|
Det är en 5-dörrars 1.8 T 150 hk Länk /Nicke |
|
|
Vet att det är compacten som är lik i storlek, men tycker inte att den är lika snygg, känns lite som en "tjej" bil /Nicke |
|
|
nu blev ja "sur"... audi A3 e väl mkt mer tjejbil än en compact... /Jonas |
|
|
Håller med, A3 är mer "tjejig" i mina ögon. /Anders Länk |
|
|
Audi A3 är otoligt mycket mer tjej bil är compacten ;-) (dock är det ororande ofta en tjej som kör en compact när man möter dom ... :-) Tycker definitivt du ska kolla efter en 318ti/325ti vilket är BMW's motsvarighetet till A3:an. Jag är väldigt nöjd med min 325ti och vill nog aldrig skiljas från den. |
|
|
Måste hålla med! Även fast TQ är den manligaste A3:an man kan ha ska vara bakhjulsdrift rätt o slätt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.