AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
773

Valsa ut skärmkanterna

Pu
77
Putte
M3 e36
Har problem med att få plats med snökedjor bak. Bilen är sänkt och kör på 235-45/17.Någon som har erfarenhet av att valsa ut skärmkanterna, hur mycket kan man bredda? 5,10 15mm eller mer? Tacksamm för svar!
Ursäkta, men snökedjor på M3? Lite fel bil till snökedjor?

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Pu
77
Putte
M3 e36
Har du inget vättigare svar. Det är så att jag råkar åka till österrike ett par gånger om året och behöver få plats med kedjor, eftersom det krävs över visa pass.
Jasså, då förstår jag. Ursäkta mig. Brukar vara till Österrike rätt så ofta själv. Österrike är fantastiskt! Jo, att man måste ha snökedjor känner jag till. Men jag ska beräta dig en kul grej:) Var med några polare till österrike och vid en snökedjegräns påstod vakten att vi inte fick passera med sommardäck utan snökedjor, då en av polarna skrek ut att vi var från Finland öppnade sig bommen:) Så du kan ju prova på samma sak?
Det med att valsa ut skärmarna är inget vidare snyggt. Bredda är fett, men ska då göras på riktigt sätt.

Om du har original fjädrarna kvar kan du ju fixa på dom tillbaka på bakaxel tillfälligt? Kostar inte mycket, att byta fjädrar går på 1 timme. Det blir billigare och snyggare än att valsa. Du ska tänka på att du ändrar din M3'as andrahandsvärde vid valsning. Jag skulle definitivt välja en M3'a som inte hade valsade skärmar, men smaken är som baken:)

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
an
93
anders&Eva328iT
530i Touring -08
120i 5-d -06
Hej

jag har en Schnitzer 328i Touring med 235/40x17 på 8 tum med offset 35 mm. Skärmarna är valsade på insidan (man valsar in kanten till sidan och det ger minst 5 mm. Det finns handlare som akn göra det snyggt utan att det syns på utsidan. I Gbg fiins Bilmodecenter som säkert kan hjälpa dig /Anders

Anders&Eva
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jo, man bör valsa som anders&Eva328iT skriver. Inte dra ut hela skärmkanten utan bara valsa "in" kanten. Det brukar oftast räcka med det.

Ibland så kan lacken spricka lite, men det är ofta så lite att efter att man fyllt i med lackstift så syns det inget.

/Edvard
BMW CS # 4503
gu
394
gurr
M5 -95
hej ha! apropå snökedjor. en kompis till mig hade snökedjor på sin gamla volvo 240, som han mer eller mindre körde skiten ur en vinter uppe i norrland, då han gjorde lumpen. förmodligen gjorde han det bästa utav situationen o tog volvon ut på en sväng då o då, ja för att lumpen var så jävla tråkig.

det är ju som vi alla vet mkt snö där uppe om vintern, så snökedjor skulle han ha.

vid ett tillfälle när han var ute o lufta volvon, på nån norrländsk skogsväg med extra mkt snö, sköt han vänster snökedja rakt upp genom bakluckan. det kan ju ha berott på att han hade 5000 rpm på trean med fullt hjulspinn genom en lagom lång böj.

så du med snökedjemonterartankar, skit i o använd alla hästarna på väg hem från after skin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.