|
|
|
|---|---|
| Skall timerfunktionen för kupéfläkt kunna ställas in på zeit knappen även om bilen saknar bensinvärmare ? | |
|
skulle faktist oxå vara intresserad av den infon, jag har hört både och, men har inte hittat någon bensinvärmare på min bil, dock ett extra batteri i skuffen.. mvh: mr_majzoo! |
|
| Ja det ska det gå att göra. Har du inte bensinvärmare så får du en timerstyrd fläktfunktion. | |
|
Det där är lite olika, det finns en version där man har en timer på zeitknappen som egentligen bara är en tidmätare, men den sitter i bilar som inte har klima har jag för mig... Ventfunktionen funkar bara om man har elektronisk fläktstyrning. Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
| Dvs. den stora kliman med "tryck knappar", eller ? Enl. instruktionsboken skall det gå men jag inte lyckats få det att fungera. End. tidtagaruret startar när jag försöker aktivera. | |
|
Jepp, den med tryckknappar. Troligen funkar det inte under 6,5 grader heller, om man har bensinvärmare kopplas den in istället vid den temperaturen. Det står "HEAT OFF" eller VENT OFF" vid första tryckningen på zeitknappen, för att starta omedelbart trycker man på s/r, det finns två inställbara starttider som man får fram andra och tredje gången man trycker på "zeit", då ändrar man mer sifferknapparna och fastställer med s/r. Ang. instruktionsboken och dess uppgifter är det ju tyvärr så att den spänner över de flesta options man kan få monterade i bilen och därför inte alltid stämmer överens med bilen man har... Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
|
Brutus, du menar alltså att inte det skulle fungera om det är kallare än 6,5 gr. ute. Men skall inte "HEAT OFF" eller VENT OFF" visas oberoende av temp. vid tryckning på Zeit knappen, dvs. funktionen går inte att aktivera men visas ändå på displayen. Min gör det inte i varjefall (kanske innbär att jag inte har funktionen trots allt). Har iof. inte testat tidigare när det var varmare ute om det nu har någon betydelse. Kan nog leva utan detta option men det är alltid kul med lite extra lull lull. |
|
|
Njae... Om man har tidtagaruret så har man nog inte ventfunktionen alls, men jag vet att det finns de som har den utan att ha bensinvärmaren. Har man "stora kliman" kan man byta ut sin dator mot en som suttit i en bil med bensinvärmare och på det viset få funktionen, jag vet inte om dessa datorer går att flashuppgradera... Någon annan som vet? Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
| Jag har ventfunktion men ingen bensinvärmare och jag har "lilla kliman", skulle inte tro att färddatorn är bytt eller uppgraderad... vet inte om det är samma färddator som i E32, men jag tror det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.