|
|
|
|---|---|
|
Varför bryter M5an inte alltid vid 250km/h på fartspärren,för i bland då går det typ att köra 280km/h och ibland 250km/h? Lången | |
| beror säkert på¨kalibreringen av hastighetsmätaren.... | |
|
Har aldrig sett eller varit med om någon M5 E34 som har stoppat på 250, nästan 270 på mätaren så kommer spärren in, i alla fall vad jag har känt. Då menar jag mätarfart, har aldrig varit med eller kört en 3,8 och känt det, endast 3,6. Skulle vara kul om någon har någon video när de kör 280 eller mer med sina M5 E34 för jag har aldrig sett det och vet inte heller om jag tror på det heller för det låter väldigt mycket. Jag har kört en M5 3,6 i 270 km/h och då var det gasen i botten med lite nerförslut. Spärren kom också i då, det kändes tydligt. //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
Min f.d. M5 3,6 -90 gjorde i originalskick 265 mätarfart innan spärren grep in. Bör ha varit 250 verklig fart. Om man bara tar bort toppfartsspärren, slår varvtalsstoppet ifrån vid ca 260 verklig fart. Min fick ett 'trimchip' med borttagen toppfartsspärr och varvstoppet uppflyttat från 7400 till 7800 varv/min, efter det fick jag den aldrig att 'bottna'. Såg dryga 280 på mätaren vid ett par tillfällen, då stod varvräknaren på 7600 varv - gissningsvis gick det mellan 265 och 270 verklig fart. /// Gunnar E. |
|
| Jag har kört över 300 :) med min men då va hastighetsmätaren kass. 275km/h enligt färddatorn. :) | |
|
Har kört runt 7100-7200rpm i 5:an med 265/30 -90 på min fd 3.6,dvs runt 270(dryga 280 på mätaren) ärliga km/h.... Har för mig att BMW anger 38km/h(med original dim på däck) i 5an vid 1000rpm så då stämmer det på ett ungefär... Mycket snabbare än så går inte dessa bilar...Teoretisk toppfart vid varvstopp(7250) är ca 277km/h,men vem vill plåga bilen tills den segar sig upp dit??Inte jag...Det går ju inte direkt fort efter 6700rpm...Betänk oxå att original M-vinge är testad o godkänd för hastigheter upp till 275km/h*(står på mitt TUV intyg) så jag antar att man gjort just så för att det är bilens teoretiska toppfart,eller? "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.