|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tänke kolla med "expert" panelen. Är jag rätt i pris ? Länk Tycker marknade för E46 kombi verka rätt sval eller ? |
|
Tycker att du ligger ganska bra i pris. Ditt största problem är med största sannolikhet den mycket utbredda milskräck som finns. Även vi som inte har den måste väga in den när vi i framtiden ska sälja vidare....lycka till, 140KSEK borde rimligen gå fint att få tycker jag(är iofs ingen e46 kännare, men de brukar vara mer lättsålda än t ex e39). /Simon |
|
|
Som tidigare sagts har den rullat en del men tycker priset känns rimligt. Marknaden för E46 kombi (särskilt 320 170hk) är långt ifrån sval, snarare het om man får tro BMW handlare som jag talat med. "Vänder i hallen" har svaret blivit från tre olika försäljningställen (Rudvi, K-stad och Malmö Centrum) och jag har hört samma story från vänner till mig som haft 320iT som alternativt objekt. Min svåger letade 320iT förra året och det var nästan lögn i h-e att få tag på en hos BMW, fann dock en riktigt fin 01 tillslut hos en icke-BMW handlare. Gissar på att de flesta som är spekulanter på nyare bilar väljer att köpa av slipskillarna på BMW än via privata annonser pga möjlighet till förmånlig finansiering, MRF garanti, inbyte, vinterhjuls tillägg mm. Därför kan det nog kännas lite trögt att sälja dessa privat, vilket även borde gälla E39 Touring. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Håller med föregående talare. Priset är nog ganska rätt med tanke på att den har 170 hk motorn. Förutsätter att den är välskött och har fullstämplad servicebok. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Ja, nog måste det vara milen, för jmf denna som nu går under klubban på KVD. Länk 140 000 för en 2000, dåligt utr, och 150hk motor.. Får nog höa priset på min ;) |
| Men den bilen hade ju bara gått 6400 mil. Det är nästan 10000 mil mindre än den först länkade. | |
|
Tyvärr Jörgen så överskattas betydelsen av ett lågt miltal fortfarande av de flesta vilket gör att man själv måste tänka på samma sätt vid bilköp.... /Simon |
|
![]() 2.226 530d G31
simon_en, jo tyvärr har du rätt. Själv förstår jag inte.. Som kille som servade sa ang min bil idag, har den verklig gått så långt, syns inte. 3D Pinball, jo, 10 000 mil, men 1 årsmodel nyare, och nya motorn 170hk hk |
|
10000 mil är ju inte liten skillnad direkt på 2 bilar med samma pris..... Ok att nr är en 01 med den roligare 170 hk motorn men ändå...... Hade skillnaden varit 3-4000 mil hade jag nog köpt -01 men med så stor skillnad i mil så hade jag hellre lagt 138" på den lågmilade "tråk" 320'n med läskig röd klädsel...= ) Jörgen För att svara på din fråga då.... Ja jag tror att du ligger vettigt i pris. Blir nog inte så svårt att få sålt den för dom pengarna. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.