AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.264

BMW X5 och pris på 528iA

sebbe_bmw
Hej
Är X5 välkommen i 5 serie forumet???

Men hur som helst funderar jag på att köpa en X5 som företags bil men vet ej vilken motor jag skall välja??

Funderar också på att sälja 528an har ju 540n nu också..det blir ju lite dyrt och onödigt med så många bilar...
Vad kan jag få för en 528IA - 98
*13000 mil
*TV/NAVI
*CD-Vxl
*Skinn
*Sv-såld
*Glaslucka
*Fullpeppad servicebok
*Stora datorn
*Elsport stolar
ja nästan allt finns på den...

Är det någon som kan hjälpa mig med detta...

Sebbe
sebbe_bmw
Ingen bra rådgivare här!!!!??
sebbe x5an är grym och naturligtvis välkommen, världens värsta s,u,v.. är tyvärr inte rätt man att svara om 528ans prisläge.
sebbe_bmw
Jo den verkar ju vara lite maffig!!! Men jag har beslutsångest om man skall köpa en sån eller ngt annat..
Sen vet jag ju inte vilken motor man skall ha i heller?
3.0 måste väl vara lite slö.. men kanske onödigt med V8 i den... Skulle ju inte vara fel med nya 4.6is!!!

Skall tänka på saken

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Läste eller såg en jämförande test,kommer inte riktigt ihåg var. Men de ansåg i alla fall att 3.0 kändes som ett bra motoraltenativ i X5 trots mindre volym och HK.
Har kört X5 med V8:an dock inte den nya 4,6 och jag kan nog tänka mig att de hade rätt. 8:an känns lite overkill i den bilen på något sätt, svårt att förklara.
ly
21
lycos3
540i A-98
Min kollega på jobbet har en X5, 3.0. Då jag har en 540 -98 har vi gemfört lite, och nu skall han montera in en kompressor:-)...eller JW racing skall göra det. Så nog är den lite trött som standard..., beror som sagt på vilka krav man har. En annan kille kör BMW 330, och den är klart vassare.

En som aldrig mer kommer köra en bil med mindre än 4,4 liter...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skulle gissa på ca 200-210Tkr för 528:an. Jämför tex på www.bytbil.com vart priserna ligger. TV4s Text tv sid 507 kanske kan vara en hjälp också. Ang X5 så behövs det en 8-cyl motor för att få fart på den. Tycker den är för tung för att en sexa ska räcka till. Vet inte hur dieseln går dock. 4.6iS lär ju röra på sig duktigt.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
sebbe_bmw
Jag tackar så mkt för all hjälp!!!
En diesel vill jag ej ha så har tänkt över saken nu. Det bli ju i alla fall med V8 men om det blir 4.4 eller 4.6 är lite svårt.

Jo jag hade tänkt mig det priset på 528an.. skall ta och sätta ut en annons.

Sebbe

Jag skulle tro att ett rimligt värde på 528an är mycket svårbedömt då det verkar som om det är köparens marknad som råder just nu...man kan dock förvånas över hur extremt billiga många bilar är på framförallt tv4:s text tv. Min slutsats är att värdet tyvärr påverkas negativt av alla dessa extremt billiga bilar (som ofta är billigare än i tyskland och belgien...hur det nu går till) drar ned värdet även på svensksålda och importerade bilar som är i bra skick....sur verklighet. Jag skulle tro att buden tyvärr kommer att bli låga men att ett rimligt slutpris ligger 180-195' eftersom den är så välutrustad och att den är svensksåld drar fortfarande upp priset en del. Vill önska dig lycka till med din försäljning hursomhelst.

Simon
sebbe_bmw
Tackar!!!!
Jag hade tänkt att åka till min ÅF i morgon med bilen och få den värderad. Okey att man får mer att sälja den privat men orkar inte hålla på med annonser och folk som skall komma och provköra..

Ha det bra

Sebbe
sebbe_bmw
Kom även på en till sak..
Är det någon här som vet om en X5 är stadig på vägen i lite högre hastigheter. Kör mkt i Tyskland 540n har varit där nere 3 ggr på drygt en månad och har avverkat ca 500 mil så man vill ju ha något som ligger bra på vägen..
Skall givetvis köra 540 där nere också men om man skall ha med sig lite saker så kan det bli trångt med en sedan.

Sebbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
X5 4.4 med sportpaketet /19" är lika stabil som en 540iA T i 210, provat på autobahn. Lite känsligare för sidvindar pga att den är högre, rackarns stabil bil totalt. Mäktigt att sitta i 160 och folk hoppar undan på motorvägen(reaktion i Sverige). Ta du och provkör och köp en, du kommer inte att ångra dig. Pengar ska umgås med andra pengar, inte ligga och mögla.

sebbe_bmw
Haha... Jo det skall jag ta och göra.. Skall försöka få min ÅF att få hem en 4.6 men skall även testa en 4.4 då..

Jag tackar så mkt för alla bra svar!!!

Ha det bra och kör försiktigt

Sebbe
sebbe_bmw
Har varit och provkört X5 4.4 i dag...Vilken bil !!! Att vara så stor och gå så in i h'vete Inget spinn bara slungas i väg.... Blir nog affär snart men vill göra testa 4.6 innan om den är roligare

Sebbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sebbe: Den info jag fått säger att de första 4.6 kommer i feb/mars. Var och kikade på en 4.4 idag...Hmmm vill ha! Enda trånga sektorn är plånboken. Samt möjligtvis parkeringen. Får nog vackert vänta något år. Då har 540:an gått en 15-20 tusen och kan bytas med gott samvete....

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Min bekant sålde sin X5 4,4 häromdagen. Han älskade bilen men hatade alla tankstopp var förklaringen.
Han hamnda jämt på 1.8-2.0 i medelförbrukning sa han.
En 740 med samma motor är ju inte så där vansinnigt törstig.
Kan det verkligen vara så stor skillnad?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Asken: Du har väl bara lånat den där sönderdesignade plåtburken som står sist i listan??
sebbe_bmw
Sail:Jo den drar nog en hel del. den dra om den vill det, brukar jag inte bry mig så mkt om det (inom rimliga gränser ) skall jo ha den på firman så...

Asken: Skall kanske åka ner till Tyskland i mellan dagarna och jobba skall kolla med ngn BMW ÅF där nere om dom har en 4.6 för provkörning!!!!

// MVH
Sebbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.