|
|
|
|---|---|
|
Undrar om mätarhuset till en e30 318is passar till en 325ix -87. Båda är motometer. Stefan_J BMW 325ix -87 | |
|
Det ska passa! Du för klaga på mej annars! ;o) ///Tobbe |
|
|
Om du går från en 4:a till en 6:a eller 6:a till 4:a så får du problem med att varvräknaren visar fel varvtal. /Martin |
|
|
Passar och funkar om du byter motorkod. Du måste ha 325ix motorkod i instrumenthuset annars hänger inte räknaren och förbrukningsmätaren med. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Du, kolla så att det är den "nyare" modellen på instrumenthuset. Nyare = färre servicelampor och graderat till 240 km/h i stället för 220 km/h. Det borde vara så eftersom BMW så vitt jag minns bytte okt -86 men kolla iaf. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Det går utmärkt att byta mellan de modeller du beskriver, det enda du behöver göra är att ta med dig kodkontakten (ett chip) från det gamla huset till det nya. Varvräknaren kommer då att visa rätt. Kodkontakten hittar du under varvräknaren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Januari -86 byttes utförande. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
TobbeBMW |
Det kommer att passa men som tidigare har sagts så kommer du att få problem med varvräknaren, den kommer att visa 50% fel då den är kalibrerad för en 4:a. |
|
TobbeBMW: NEJ! Kodkontakten sköter om detta, så att varvräknaren visar rätt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Varvräknaren spelar ingen roll om den funkar.......Har en annan separat.....Pga att jag inte fått orginal varv räknare att lira med M3 motorn..... Men min tempmätare hade lagt av, därför ska jag nog byta till detta hus... Kommer tempmätaren att funka rakt av eller måste jag byta "kod" Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
Om det verkligen är elektroniken det är fel på, så kan du ju byta. Du kan börja med att byta bara tempmätaren, den är samma på alla E30 oavsett årgång på mätarhus. Jag tror inte tempmätaren påverkas av kodkontakten. Om jag inte minns fel sitter kodkontakten lätt tillgänglig under varvräknaren, den går att lossa framifrån när "ramen" är borta. SI-batterierna kan göra så att tempmätaren inte fungerar, har du kollat dessa? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.