|
|
|
|---|---|
|
jag har en 740 -95a,men när jag skulle vrida om nyckeln i tändningslåset på den så fastnade nyckeln i tändningsläge och det gick att ta ur nyckeln,men det går inte att vrida om nå mer. Finns det nåt man kan göra så länge så att det går att köra med bilen iaf? tacksam för svar. Mvh Lången Lången | |
tvåtakt |
Plocka bort tändlåskontakten på "baksidan" av låset. Tag en tång och vrid i önskad riktning samtidigt som du vrider med nyckeln. Förmodligen hörs ett tydligt KLONK och allt är som vanligt igen. Det kommer kanske aldrig att krångla mera. Man kan ju chansa. Det kan eventuellt vara lite bökigt att få väck kontakten men det fixar du säkert. Annars får du nog åka tillen BMWverkstad, för att ge sig på culindern med klassisk majsel är lurigt om det är en sen modell av rattlås. Då böjer man lätt en ingjuten plåtring och blir tvungen att buta BÅDE rattlås och cylinder. |
|
ok jag ska ta och prova det,är det där ett vanligt fel att låset hakar upp sig? vet du vad det kan bero på? hur ser det ut på baksidan där man ska vrida? det skulle annars ta mellan 1-4veckor innan dom skulle få hem ett lås på BMW i Gävle. Så jag hoppas att det går att lösa så där :) tack på för hand! Lången |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.