AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.163

byte av språk

hur byter man språk på en E39?
Man åker till BMW och får det fixat via uppkoppling mot dator.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Har du stora färddatorn så gör du det själv,gå in i menyn bara så byter du språk både till text och om du har navi så byts språket på hon/han som talar.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Jag har kollat, men hittar inte vart man ska trycka för att komma till den menyn. Jag har ingen handbok på svenska bara på tyska när det gäller radiodelen. En sak till, jag har lyckats "pilla" på knapparna så att jag bara får upp Verb 2 på lilla displayen vid ratten.Tidigare så fick jag fram datum,klocka, verb 1 verb2.
Hur gör jag för att återställa detta?

Imponerad av snabbt svar. Tack. Hoppas någon kan besvara min kommentar.

bep
OBS! det gäller en 523 -97:a E39

bep
Du har alltså den stora färddatorn?
Ja, det är stora färddatorn.

bep
Tryck på menyknappen välj boardmonitor gå ner till set/Einstellungen med vänstra vridreglaget på boardmonitorn tryck in vridknappen och översta alternativet är språkinställning finns på din mest troligt Tyska Engelska Franska att välja mellan.
Jag vet inte riktigt om jag har den typen. Jag har knappar där
du kan trycka på vänstra resp högra sidan (långsmala knappar).
Den som kan likna vridreglage är en volymkontrollsknapp som är rund som sitter på den vänstra sidan.

bep
Länk
är det som på min kolla länken.
Länk
är det som på min kolla länken.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Hej Nisse. Nej, det är inte som din. På radiodelen är det en långsmal display ca 25 cm. Det är knappar under hela displayen,
på högra sidan är det en knapp för audio, på vänstra sidan en liten knapp det står m på. Trycker man på den yker det upp inställningar för radio cd och kasettt.

bep
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.