|
|
|
|---|---|
|
Vad är den stora skillnaden igentligen?!? Visst 300häst jft med 286 & lite nm! Men utrustning osv.. 750in brukar ha det mesta som standard då 740 får lägga till lite som extra utrsutning. Har blivigt sugen på en e32:a 740 som gått 22 500 mil dock är lite skeptisk men om bilen är servad riktigt så ska det väl inte vara någon fara.. ser riktigt fräsch ut på bild iaf. andra bmw:s som ja ägt har legat runt 15 000 mil på mätaren. 740 ska man kunna få upp i iaf 320 häst med lite fixx här & där. Mkt Tacksam för tips och åsikter.. /Tony Haagen | |
|
Gick som du i samma funderingar.. 740 blev det efter att ha läst en hel del här & på andra forum. Verkar helt enkelt vara en bättre motor. Prestandaskillnaden är nog egentligen mest akademisk. Milen märks inte speciellt mycket på en någotsånär vårdad E32. Bilen andas kvalite. Dock är hastighetsspärren satt 10 km/h högre på 750n. Är du sugen på 740 kan du få köpa min:-) Den manuella växellådsabstinensen börjar bli för stark. Är du nyfiken finns den i galleriet under Autopower-medarbetarnas bilar, jag köpte den av powercrew... mvh Johan. Länk |
|
|
Jag kör en 740 nu och har haft 2 st 750 och jag har lite svårt att bestämma mig vilken jag gillar mest. 740n känns modernare med 5-steg aut-låda och känns mjukare och smidigare i drivlinan, men 750n har mer rå kraft. Främst vridet på låga varv är bättre hos 750. Prestandamässigt är det ganska lika upp till ca 160 km/h sedan drar 750n i från kraftigt. Speciellt i registret 180-220 km/h blir 740n rejält frånåkt. Men det kanske man kan leva med..? En stor fördel med 740n är den låga förbrukningen, jag kör min på 1.2 utan att spara och 750n vill nog ha i alla fall 3 deciliter mer. Men å andra sidan är känslan att öppna huven och hitta en v12a där obetalbar tycker jag i alla fall. BMW CS #5139 |
|
|
mjo sant.. Hittade en 740 under "MATTIAS bilar" Den var mkt fin tycker ja, har du mer bilder kanske?!? Inredning & motor & huv är ja intresserad av också. skulle va lite fräckare fälgar dock :) Va landar priset på tror du & hur långt har den gått? Hade en chippad 750 e32:a förut & det var en ENORM kännsla vid Kickdown, fruktansvärd bil hehe /Tony Haagen |
|
|
Mailar dig mer bilder & info.. Kommer i kväll eller i morgon. Inredningen är i ljusgrått skinn med elsäten fram & bak. Fälgarna är 16" från E39. Jag mailar till adressen i din användarprofil. mvh Johan. Länk |
|
|
power_nisse, du har mail :-) mvh Johan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.