|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e30 som tyvärr som de flesta bmw knackar sådär irriterande från toppen...är det nån som vet om det kan va kammen som e utsliten eller ska jag ställa in ventilerna lr helt enkelt renovera hela toppen o hur mycket går det på? MZ Racing | |
|
Den som söker finner. Det finns en miljard trådar om jusst detta på forumet. Men eftersom jag endå skriver här så: :) Prova o ställ ventilspelet och byt olja i samma veva. Hjälper inte det, prova o häll i 1-2dl 2taktsolja i tanken, som får smörja/göra rent spridarna. Det kan vara dom som tickar högt också. Hjälper inte nåt av det så är det nog kammen som är kass. |
|
|
Knackar den eller tickar den? --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Prova att göra en ventiljustering till o börja med. Kolla samtidigt skicket på kamaxeln. Ventilerna skall ställas 0.25mm insug o avgas vid helt kall motor. ///Magnus |
|
|
Den tickar...det jag har hört e som ni säger att det e ventilerna som ska justeras...tänkte ta bort topplocket o se hur det ser ut o kolla med bladmått...annars om det e okey e det bara att byta ut kammen? MZ Racing |
|
|
Nej, ta bort ventilkåpan och kolla först ventilspelet och samtidigt kamaxelns skick, kolla efter slitage på kamnockarna i form av repor och kant på nocken! Justera inte tajtare än 0.25, blir det inte tyst är det kam o vippor som behöver bytas! ///Magnus |
|
|
Okey...vad går en kam på ungerfär? såg att motornord hade trimkam för 4000...kostar en original typ lika lr? o vad kan man köpa dem förutom på bmw? hört att en helrenovering får på 2000-3000.. tack för svaren!!! MZ Racing |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.