|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla! Jag har ett litet dilemma som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Sitter med min BMW 750iL -90 med 18500mil på mätaren. Problemet är att det enda som inte är ok på den bilen är min bakre vänstra EDC dämpare, den läcker som ett såll. Funderar därför på om jag skall köpa mig en originaldämpare på BMW eller Autoexperten för "X" antal kr, eller om jag skall montera dit typ bilstein, koni eller något annat på hela bilen och skippa nivåreglering/edc systemet. Hur skulle ni gjort? mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 | |
| jag har itne edc, men nivå reglering.. och skulle den bajsa på sig en dag så fixar jag nog den, även om det svider i pungen. Helt ovärderligt när man lastar 4 pers i bilen och susar fram... | |
|
Är det bara en EDC-stötdämpare som krånglar så tycker jag man skall fixa den. Går säkert få tag i en bra begagnad som kostar mycket mindre än kompletta biltstein runt om. BMW CS #5139 |
|
|
min 735:A hänger också lite över vänster bak, samt att edc -knappen slocknar efter ett tag,nya dämpare är totalt olösliga att köpa i sverige, Originaldämpare ligger på ca 9000 kr st, och pirat 10,156 kr st.Har dock hört att dessa ska vara mycket billigare i tyskland,har ett par krokar ute för att kolla läget, återkommer gärna med info om det kan var a till någon nytta. //K. |
|
| 8200:- för original med EDC och nivåregl. (5000:- för bilar med nivå regl. men utan EDC). | |
|
Jag skulle förslå orginal-kvalitet till eftermarknadspris :) Kolla på Länk till Sachs-katalogen samt t.ex. denna Länk tråd. Enligt katalogen borde en Boge 36-B14-0 om din är tillverkad upp till 05/90 borde göra susen och om du köper den från en ZF/Sachs/Boge ÅF borde den vara avsevärt billigare än från BMW's ÅF. Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.