|
|
|
|---|---|
|
Lite frågor om getrag 265 82- Hur funkar det att montera hastighetsmätardrev/utag på dom lådorna? Plocka delar från den 4 petade? /Pelle | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Tag kontakt med Peder på Mobimech: Länk Han har de prylar som du behöver. Jag vet inte om man kan flytta över delar mellan lådorna, kan tänka mig att det skiljer i diameter på utgående axel. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Eller så gör du så här: Länk (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Jonas; tack för länken...jag har letat efter den som en galning! Nu är det bekräftat från 2 håll att det går...och den ena annvände delarna från sin 4petade låda. Så det är bara att jaga tag i en frisk 5petad låda nu. Så får man ge sig på det... Kommer att göra en byggbeskrivning iaf och lägga ut på e28/12 forumet. Snabb koll i etk; samma drev på 4 och 5 petad låda och är där ett plomberat hastighets mätar utag så ska det visst funka. /Pelle |
|
|
Kolla först i den nya lådan att inte drevet redan sitter där :) Kan tydligen göra det även om den är pluggad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.