|
|
|
|---|---|
|
Jaha. Vill köpa en BMW här i DK. Antingen en e36 318 TOuring, 13000 mil 12/1997, 135.000:- DKK. Lite rost, men kan fixas. Inget AC. Fullservad - har fått nya grejer i "undervognen" Eller. E46 318i, 12/1999 13500 mil, klimaautomatic, inget rost, bra skick enligt BMW-verkstad. Fullservad. 187.000 :- DKK. Utifrån en ekonomisk betraktning, vilken skulle ni välja? Klart at E46:an är nyare och har AC, men jag kan ganska ofta hitta andvändning för kombi:n. Det som är frågan är, vilken som är billigast, både på kort och på lång sikt. Prisen er väldig låga i förhållande til det danska marknandet - men är risken för extrema värkstadsräkninger för stor? Forsäkringen kostar ungefär det samma här. Avgifter etc. också. Frågan ar då, värdeförlust i kronor och serviceräkninger mm. Jag skulle våra väldigt tacksam for era synspunkter - också på, vad risken för ekonomiskt kaos är på dom två modellerne (vill serva hos Jarls i Helsingborg, inte BMW!) Mvh. Carl Johan, DK | |
|
En rostig E36 318 touring utan AC för 135.000 låter snordyrt (hänsyn till DK-priser inräknad), och iskall med tanke på avsaknad av AC (för att inte säga rost)... /Anders Länk |
|
|
Rosten blir fixat til det priset. Det är vad dom kostar här, privat. Men, det är inte så mycket exakt den bilen, som det er en generell betraktning jag letar efter.. Mvh. Carl Johan, DK |
|
|
Jag tycker bilen är dyr i förhållande till E46:an iaf. Sen skulle jag aldrig köpa en bil utan AC, om det inte vore för en banbil eller liknande. Sen är E46:an mycket mera bil för övrigt, satsa på en sån. Hade jag haft råd hade det blivit en E46cab, men det får bli nästa gång. :) /Anders Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.