|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Door open plingar i tid och otid. Kommer och går och verkar inte höra ihop med ngn spec dörr. Bakluckan tänder/släcker innerbelysningen som vanligt. Dörrarna tänder/släcker när de känner för det. Ibland tänds inte innerbel fastän "door open" är borta. Men - nu kommer det spännande! Ibland när man kör och trycker på en elhiss (valfri) så tänds "door open"! Allt det här gör ju att det blir strul med Carguarden åxå. Ibland låser den normalt, ibland larmar den men utan att låsa. Ngn som har tips?? Har sökt på forumet men inte hittat ngt inlägg som direkt verkar matcha mitt fel.... Mvh/ --- ...fly MD80, You will like it!!... | |
|
ett tips kolla kablarna mellan kaross och dörr dra bara gummit mot dörren så kan du se kablarna... MVH ANDREAS |
|
|
Hade samma fel på min.. Door open plingade i tid och otid förutom när jag hade R i & innerbelysningen spökade.. Följande avhjälpte mitt : Finns under baksätet en larmmodul (sitter monterad med 2 skruvar på väggen som bär upp sittdynan v sida framför elektronikboxen) där det är lätt att mäta på kablarna till dörrarna. Har du inte orginallarm ligger det där 2 lösa kontaktdon. Leta upp följande kablar, brun-grå-gul (förardörr), brun-blå-gul (passagerardörr) & brun-violett-gul (bakdörrarna). Mät på dessa kablar med dörrarna stängda. Är dörren stängd ska det inte finnas kontakt till stomme (kaross). Finns det kontakt så har du antingen fel på en dörrswitch (sitter i B respektive C stolpe där dörrlåset låser fast. Är dörrswitcharna OK som de var på min så är det bara att börja bita ihop och följa kablarna genom härvorna tills du förhoppningsvis hittar ett fel. Felet i min var att kabeln från förardörren som delar sig till 5! Hade i en av tåtarna skavts med tiden i en dåligt gjord genomföring och glappade mot karossen, delvis avskavd. Kändes ungefär som en VM-seger i hockey när jag hittade felet :-) Samtidigt hade jag isär växellägesgivaren, gjorde rent och sprayade med 2-26. Nu är bilen som ny igen.. LTK, flyger lågt & radiokontrollerat :-) mvh Johan. Länk |
|
|
Lysande! Tack för tipset!! Kollar asap!!! Mvh/ --- ...fly MD80, You will like it!!... |
|
|
Jag har fått samma problem med min i helgen.. Knappen som trycks in när dörren stängs trycks inte in tillräckligt. Verkar som att det nåt som slitits i dörrlåset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.