|
|
|
|---|---|
M3-Mackan |
Någon som har några erfarenheter, Det gäller Koni fjädrar bak och H&R fjädrar fram. Anledningen är ett bra pris på fjädrarna och dem ska vara fräscha enligt ägaren. Något att satsa på eller blir det bara skit av det? -Mackan- |
|
Det är ju en chansning, men det kan funka. Kör själv med gt-fjädrar fram och hr-fjädrar bak för att experimentera lite med balansen i bilen, och det fungerar rätt bra. |
|
M3-Mackan |
Ok, får se om det blir nya grejjer eller om man ska prova på olika fram och bak -Mackan- |
|
Koni gör väl inga fjädrar? Men som sagt prova kan man ju alltid göra, blir du nöjd med resultatet är det ju helt ok. Att hitta rätt fjädrar handlar ju just om det..... att prova och testa. Lycka till! |
|
|
Gör Koni fjädrar som sagt. Om du söker lite så ser du att jag har haft LITE problem med just det där skiten. Inte p.g.a olika fjädrar dock. HR är iaf kanon fjädrar. Prova får du se. Lycka till. ///M3 |
|
M3-Mackan |
Subben som säljer dem säger då att det är Koni fjädrar bak. Men jag tror inte det blir någon affär på dem iaf pga att H&R fjädrarna fram bara sänker 10mm och Koni 40mm bak. Inte riktigt det stuket jag är ute efter.. -Mackan- |
| Har haft H&R på min V40 T4 för ca hundra år sedan, men det var ena jävlar till fina fjädrar. | |
|
H&R gör fjädrarna åt Koni. Säljaren har nog missuppfattat det för den enda H&R satsen till M3 jag hittar sänker 40mm fram och 10 bak. Och Koni´s sänkningssats sänker 30mm bak. _______ //Niklas |
|
|
Jaha, det har jag sett på börsen. Precis som Koni säger. Hr sänker 40 i fram och 10 i bak. Finns INGA fjädrar som sänker 10 i fram till M3 E36. Skippa det du iaf. Köp nytt,OCH köp inga billiga skitfjädrar det är INTE roligt och krångla me det där sen. ///M3 |
|
|
Kan tänka mig att olika fjädrar fram/bak är ungefär som att ha olika däck eller bromsbelägg fram/bak: det funkar, men det är INTE bra... / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
M3-Mackan |
Någon som vet om det finns någon ÅF som säljer Schnitzer dämpare? Var och kollade på deras egen hemsida men hittade ingen info om någonting -Mackan- |
M3-Mackan |
Hittade OCLs hemsida nu.... -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.