|
|
|
|---|---|
| eller snarare vad står s ett för i tds??? | |
|
Intercooler (laddluftkylare) finns på TDS, men inte TD. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| hmm ja jag får ju för mig att det skulle vara intercooler men har hört ryckten om att de är någon beteckning på insprutnings systemet.... hört ryckten om de | |
| Nu blir du efter, Svamling! =) | |
| börja inte gapa nu för då kommer ni få se en 524a med minst 160hk å då kan du nästan med säkerhet köra upp din 525tds i röven ha ha | |
|
Har för mig att S:et står för sport,alltså Turbo Diesel Sport. Finns en tråd om det på forumet någonstans. BMW ville väl helt enkelt ha något annat än ett "I". "Riktiga män luktar diesel" |
|
| ahh kan ju stämma de | |
|
OT Svamling: Vissa har ju beställt våghållningskit runtom, nya och feta sommarsulor. Sen blir det att slita bort katten och köpa KCR och filter och laborera laddtryck/bränsletryck. Du blir som Bernts K50 i backspegeln på Gileran! |
|
|
ja ja gör du så men vi ser ju sen när jag börjar dra in pengar så jag får råd med grejor ska aldrig sälja pärlan nej nje tss väghållnings kitt e ju för sånna som inte vet vad man har ratten till ha ha |
|
|
vissa hävdar ju att "s" står för det insprutningssystem dom har. alltså det nya, "s" är en förkortning, men det är nått på tyska. ha det på tungan. a det försvann. vissa säger dizzel rullar. jag säger Bmw 316 1979 är en riktig bil. ni som inte ha en kommer aldrig få veta vad en riktig bmw går för :)))))) |
|
|
hörde du mr_dizzel när kör vi ikapp igen. jag ha ju inte långt kvar eller va säger du?? känner du pressen eller? kanske man ska starta upp 316 och dra alla ihop. :)) Mr Freak!! |
|
|
TD = Turbo Diesel TDS = Turbo Diesel Sport Skillnaden mellan TD och TDS är just en Intercooler som ErikW säger. Insprutet är samma på båda modeller. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
får jag vara med i rejset jånne och mr dizzel? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.