AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.067

BMW CS träff, Brostugan, 10 Maj!

Sida 2 av 3
Rz:

Så jag missade dig piss och skit****och jag som hade sett fram emot att se bilen.

starre: inga problem för jag hade inte med mig bmw, den är fortfarande oreggad (tid 25 maj), så jag åkte i den gamla jänkar bilen som stod på den övre parkeringen, så var du där kanske du hörde mig hehe

Rz; En OT-fråga, är din Shelby äkta eller är det en replika? Jag har stor respekt för de bilarna, en f d chef på firman har en ÄKTA Shelby GT350R och den är obeskrivligt brutal! Snacka om rysningar när han startade upp den nere i garaget. Ujujuj...

Jens
Starre:
inga problem.

Och vem här på forumet var det som hade en trimmad gul 745? Den lät den. =)

Ny bild 16april-
Länk
Rz:

Ahha då såg jag den, precis som Mr M frågar är den äkta?
jag har en kompis som är 60+ gamal, under 30 så levde han i USA, hans liv är så nära gone in 60 s som man kan leva, mao han snodde bilar och åkte runt i trailers mellan städerna i USA och skiftade chassinummer och sålde bilen i nästa stad, gled runt i feta porschar, RR, gamla jänkare allt som är ovanligt o fint/dyrt. jag visade honom min bil då berättade han att hehe jag har säkert snott 100-150 sådana och shiftat nummer till en vanlig musse så folk kan regga den, har haft ett gäng förtåsigpåare som har kollat in bilen och alla är överens, helt orginal rubbet på bilen men troligtvis så är bak bumern bytt samt avg systemet är ändrat.

allt är Ford/shelby orginal från 1967, motor 428 ca 450+hk, allt i superfint skick. min bil har inte rätt nummer på den lilla stålbiten men det verkar inte vara någon tvekan om att bilen är en shelby från 67.

Vissa råder mig att köpa ett "nummer" men det vägrar jag att göra det, sånt får någon annan syssla med, inte min pryl.

bilen kommer från killen som har hand om shelby registret i Scandinavien.

Bilsport har försäkrat (en hel sudd av stålar får man om någon tar bilen) bilen efter kontroll, men den står inlåst i bur mm så det ska aldrig hända.

detta är allt jag vet om min gamla bil

sedan är det skillnad på en rebodyed =allt orginal men ny kropp (rostig eller nått sånt), en replika är nya delar men väldigt sällan 428 samt alla rätt (alla rätt kostar nog mer är 1 mille att göra), ofta ser dom rätt ut på håll men inte vid en nära syning.

skulle jag köpa ett nummer så finns det ingen i världen som kan säga att det inte är en "äkta", om min polare har snott hundratals så måste det finnar typ 500 av shelby bilarna som har blivit snodda mm för han är knappast den enda tjuven i Staterna.

Rz; Försöker fortfarande samla mig efter att jag läst ditt inlägg samtidigt som jag sträcker mig efter hakan som ligger kvar nere på golvet... man kan sammanfatta mina känslor med en fras: "Jag är imponerad!"

Om du har några bilder i digitalt format får du väldigt gärna skicka dem till mig. Det skulle vara väldigt kul att se hur bilen ser ut!

Jens
Rz:
Jag såg din bil och hörde den också.=) Såg väldigt fin ut. Blå /lila om jag inte minns fel? Du parkerade brevid mig där uppe nämligen.

Ny bild 16april-
Länk
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Soki:

Den gula 545:an var min, jag satt vid ditt bord och fikade :)

Missade Shelbyn helt, hoppas man får någon annan chans att kika på den.
MrM har hur mycket bilder som helst, alla möjliga har ju fotat bilen, det togs en massa bilder när jag var på Elmia mässan i år med shelbyn, fick 1 pris i US Classic car ;)

vilken storlek vill du ha på bilderna? har ingen server för tillfället men om du väntar någon vecka så kan jag lägga upp ett gäng bilder på Shelbyn och min Sportevo.

vill ni se Shelbyn/Sportevon på nära håll får ni höra av er.

B10Tobbe:
Aaa 545 jag skrev fel...=)
Väldigt härligt ljud du hade i bilen.=)

Ny bild 16april-
Länk
Några bilder från träffen ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Micke Olsson:
På G som vanligt. ;o)
Du har inte möjligtvis några bilder från Brostugeträffarna förra året? El vet någon vart jag kan få tag i de? Har letat i gamla "träff-trådar" och bmw cs hemsida men inte hittat några tyvärr.

Ny bild 16april-
Länk
De enda träffbilder jag har är dom som finns här ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Ok, har redan tittat igenom alla där ett antal gånger.

Ny bild 16april-
Länk
Snygga bilder verkar vara taget av ett proffs:)))
Snygga bilder och det var en väldigt vacker bakrund på den sista bilden.;o)

Ny bild 16april-
Länk
Synd att jag inte kunde komma....jag ser att det kom en Alpina B10 4.6? Vems är den? Skitsnygg!

/Lazze
Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Den gula 545an, e d Per Larssons gamla och e d den som va till salu för ett tag sedan?

Undrande Alpinadåre.

jimpa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.