|
|
|
|---|---|
|
hej! jag funderar vart jag kan få en bra och billig bmw försäkring? Finns det nått bra f-bolag? hoppas på positva svar Steken | |
|
BMW orginal försäkring, via If, brukar vara bra. Undvik LänsFörsäkringar! Mr C |
|
|
Dial IF Länsförsäkringar Trygg Hansa Aktsam ..osv! Sök lite här på forumet så kommer du nog hitta ris/ros om alla bolag som finns. Länsförsäkringar brukar ha hyffsade priser på import BMW. Priserna kan skilja hur mycket som helst mellan bolagen berodende på; din ålder, körkort antal år, biltyp, bostadsadress, andra försäkringar i samma bolag bla bla.. Enda är att ringa till lite olika och höra sig för! |
|
|
Grejen med Länsförsäkringar är att dom anser bilar med imobilizer som omööjliga att stjäla och betalar därför inte ut ersättning om bilen skulle bli stulen. Det betraktas tydligen som försäkringsbedrägeri. Är några på forumet som råkat ut för det. Mr C |
|
|
Jag fick billigaste försäkringen på Folksam. Kolla pris där. |
|
|
Motormännen har numera försäkringar också, fick en vettig offert därifrån, men det blev SalusAnsvar ändå, de var något billigare denna gång. /Simon |
|
|
Jag rekommenderar Länsförsäkringar - lägst premier (för mig) och bra service, även om det kan variera mellan de olika lokala bolagen. Ska dock tillägga att jag aldrig behövt utnyttja försäkringen, så jag vet inte hur de agerar i dessa fall. Jag är iaf än så länge 100% nöjd med LF och jag har haft försäkring hos bolaget i rätt många år nu. Har även ett gott öga till TryggHansa, som betalade hela kalaset när min gamla Saab blev påbackad av ett rattfyllo med TH-försäkring, trots att åklagaren lade ner fallet. De tog helt enkelt ansvar för sin försäkringstagare utan att de egentligen behövde, vilket som sagt gjort att jag gillar dom. :) Tyvärr har de aldrig kunnat erbjuda mig en konkurrenskraftig premie. |
|
|
Hej! Hjälp att hitta en vettig försäkring kan Du hitta på följande hemsida: Länk |
|
|
Liste, Vill inte skrämma dig (eller någon annan) men det har varit en del trådar på sistone där Länsförsäkringar inte betalat ut nån ersättning för att dom hävdar att bilen inte går att stjäla om man har larm och startspärr!! Ja, du hörde rätt. Man får ju hoppas att detta inte är någon policy utan helt enkelt pga en handläggare som inte har nån hjärna... /Anders Länk |
|
|
Jag har haft TH sedan min första bil. Vacklat ett par ggr och tänkt byte, speciellt nu med min 318i, men på något sätter dimper de alltid in med schyssta premier när det väl kommer till kritan. På min nyimporterade 320 cab fick jag en kanonpremie. Besiktningsmannen godkände dessutom larmet och immon på plats så jag slapp koda om och ha mig eller installera en annan immo. Heja TH (denna gång). Dessutom invände de ingenting mot en parkeringsskada jag fick en gång med en tidigare bil, trots att det blev en del plåt och lackjobb den gången. För cabben har jag kollat säkert 10 bolag om någon undrar och TH var överlägset bäst i premie. |
|
stefannorr |
Jag har min försäkrad hos aktsam,kostar 405 kr i månaden,men va ja vet så försäkrar dom bara 5 seriebilar av BMW inte 3 serie som dom räknar som sportbilar. |
|
Gå in på insplanet (länk nedan). Du skriver in dina önskemål sedan plockar deras rådgivare fram den förmånligaste försäkringen till dig kostnadsfritt. Fungerar klockrent! Länk |
|
| 4-dörrars 318 och 316 är i allafall inga problem hos Aktsam. Jag fick en schysst offert, men sen bytte jag bil innan jag bytte bolag. | |
|
Aktsam försäkrar bilar med motorvolym upp till 2,5 liter (om jag inte minns fel). Och de ser inte 3-serien i sig om en sportbil, inte de gånger jag ringt upp dem i a f. Mvh / Peter |
|
|
Aktsam är klart billigast på min 520 Touring. De försäkrar däremot inte "motorstarka" & privatimporterade bilar. Men har man en småtråkig svenssonbil som min så kan det klart löna sig. Tips: skriv ner vad du vill ha för försäkring, ring runt och kolla. |
|
|
Steken: Folksam är gö bra. Betalar 681:- i månaden för helförsäkring. Länk |
|
|
Jag tog Ok:s bilförsäkring via Folksam, kräver medlämskap i ok men det är gratis och tar 5 minuter på en mack att fixa. En fördel hos ok är att de inte skillnad för importerad eller svensksåld och enligt min markandsundersökning för mig, 27 som parkerar på gatan och har en Z3 Coupe var det massor med tusen billigare än närmaste konkurent även om jag hade subventionering hos if pga. hemförsäkring där.... Hoppas detta hjälper dig lite! Better lucky then good! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.