|
|
|
|---|---|
Wheelz |
Tjenare, kan någon väg beskrivning till borås/göteborg från stockholm? |
|
E20 hela vägen ( alt. E18 till Arboga sen E20) eller E4 till Jönköping sen väg 40 (??) till Borås /Götet Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
www.viamichelin.com kan rekomenderas annars, så här tycker dom du skall göra: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Länk Här kan du få hela vägen i detalj. |
|
Wheelz |
tack så väldigt mycket, ni är underbara! :D |
|
Tycker du ska köra e4 mot Jönköping och sedan mot Göteborg, motorväg nästan hela vägen, inga fartkameror samt snabbare väg trots den lilla extra biten att köra. Från Borås så kör du bara mot Göteborg. Du kan inte misslyckas. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| Men hallå, det finns faktiskt många fartkameror mellan Ulricehamn och Borås. Stora tavlor varnar dock för dem. | |
|
E20 söder om Örebro-GBG är en jobbig och farlig väg. Men det har jag hört att Jnkpg-Boråsvägen också skall vara. |
|
|
E4 till Jönköping och sen RV40 via Ulricehamn-Borås är den klart behagligaste, och oftast snabbaste, vägen till Göteborg från Stockholm. Trots fartkameror Ulricehamn-Borås, och trots att polisen i Östergötland är väldigt flitig med laserpistolen på E4 mellan Stavsjö och Ödeshög. Jag åker Sthlm-Borås varje vecka, det går alltid smidigt och lugnt den vägen. De gånger jag åkt E20/E18 har det tagit klart längre tid, och varit betydligt 'bökigare'. Plus att det finns ännu fler fartkameror...... /// Gunnar E. |
|
|
Tveklöst bäst: E4 till Jönköping, sedan RV40. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Instämmer med de flesta här: kör via Jkpg. Jag har bott längs E20 i en hel del år och sträckan Laxå-Alingsås är inte kul att köra... Mvh Elvis |
|
|
E4:an är helt klart smidigare! Sen har du motorväg mellan Borås - Göteborg igen... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.