|
|
|
|---|---|
|
*Hankock ventus *Falken 451 ngt *Toyo Proxes Dimensionen jag ska köpa är 245/35-18 och Toyo är lite dyrare än de två andra. Är det värt att lägga 500:- extra för att få Toyo istället för övriga? Typ 4000:- istället för 3500:- Mvh. B | |
|
Jag har Toyo T1-S och är inte nöjd med torrgräppet! 225/40/18 fram och 255/35/18 bak. Dunlop Sport 2000 225/50/16 körde jag på några mnd. i fjor, och dom var mycket bättre. Kunne köra så fort jag ville, bromsa i svängarna och ligga i 90 kmt ut av en viss rondell. Nu går det kanske 20 (10-30) kmt saktare. ASC bryr sig rätt ofta. Dessa däck är helt nya. Dom andra var nestan nedslitna. Vet inte om det spelar någon roll. Tror inte jag ville satsa på Hankock om jag inte måste. |
|
|
J har hört att Toyo Proxes Skall bli grymt bullriga när de är halvslitna och mer. Ja hade nog satsat på ett Uniroyal däck. typ rainsport, i den priklassen. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Det speciella med dessa däck tycker jag är frekvensen i ljudet. Ljudet hörs, men jag blir inte galen i hodet liksom. | |
| (hodet = huvudet) | |
|
Jag är nöjd med mina Hankook, men kolla runt på priset. Mina 225/40 18 kostade 1700 kr/st och 255/35 18 kostade 1900 kr/st Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Ok, tack ska ni ha... Mvh. B |
|
|
Ok, tack ska ni ha... Mvh. B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.