AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
589

Tolerans för ändring Z3

Hur mycket tolerera ni som är lyckliga och ev. skuldsatta ägare av Z3 M att vi som äger dom lite enklare Z3 1,8-2,8.ändrar dessa med delar från M modellen.Ex.backspeglar, kan dessa tolereras,ett litet märke,front.Vi högaktar era muskelstinna maskiner .En del utrustning ser lite trevligare ut.Eller måste man köpa piratutrustning.Det är ju praktiskt att kunna ta dessa orginaldelar som dessutom passar direkt,och är faktiskt ganska billiga,en hel front till M kostar faktist end.c:a 3000:-Önskar att ni kan svara på detta.För er som har köpt en beg ZM är det ju ungefär samma pris som jag betalade för min 6 cylidriga Z3 ny.Ni fick all denna utrustning gratis.Hör av er.Erik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Erik: Känns nästan som om detta inlägg var riktat mot mig.. Jag har inga problem med delarna de gör ju bara bilarna snyggare... Sodas bil är ju helt rätt!!

MEN!!! M emblem och fake avgaspipor går helt bort!!

/Caspar
Nej Caspar det är inget angrepp på dej.Jag står i begrepp att köpa en ny org.front till M rodster,detta tips fick jag av en på forumet.Och vad gäller samme man håller jag med att std.speglarna liknar elefantöron.M speglarna är aktseptabla men det finns snyggare,men jag undrar om M speglarna passar rakt av.Org.M speglar skulle man tydligen köpa direkt från Tyskland,ung halva priset.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Klart att Du skall ha en M-front!! Ser mycket bättre ut, tyvärr blir Du då av med dimljusen.. :-(

/Caspar
Dom kan jag avvara.Hur var det med speglarna?Bra att du är på hugget vid datorn.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Håller med om att speglarna också ser mycket bättre ut också. Har ingen aning om de passar rakt av, men kan kolla imorgon när jag har båda bilarna hemma om det ser ut att vara likadana fästen.

/Caspar
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Erik, 3000 för hela fronten är ju ett fynd. Jag har gått i tankar att lacka om min stenskottskadade front, men din variant är ju en klar vinnare, även om det ser lite kaxigt ut på håll m dimljus. Kanske kan man fixa lite m sticksåg....

I övrigt har jag svårt att förstå den starka viljan att likna en M. En bil behåller sitt värde mer i originalskick, och en riktig M kommer gladeligen att köra skiten ur alla som har en "M" med en eller två pipor.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

erik gustav: Gör vad som faller dig in med din bil, du behöver inte ta hänsyn till vad någon annan tycker. Gå den väg du vill, så länge som du är nöjd är väl allt bra eller hur!?

Mvh Henrik
speglarna passar rakt av. vill du så kan jag mejla skissen på båda från ETKn.

För övrigt: dubbla pipor (så länge dem inte är fejk) är ju bara snyggare. bilen är ju så osymetrisk bakifrån med avgas på ena sidan. Så antigen avgasutblås i mitten eller två slutdämpare en på varje sida.

Det ända som är nono är M märke på karrossen.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vad bra, så slipper jag kolla! :-) Håller med Z3c, det enda som verkligen är fel är M märke på karossen, fast jag vill ju inte ens ha det som "äkta" M-ägare. Tyvärr sitter märket bak liksom i gälarna försänkt på Roadstern.. och Plastic padding känns liksom fel.. :-(

/Caspar
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Z3C 4 ever,

Du får gärna mejla mig skissen också!

Mycket tacksam. :)

/Vol
Tycker inte man ska bygga om sin Z3:a så att den liknar en M.
Var nöjda med vad ni har under huven istället;)

Att enbart ha en M front på en annars vanlig Z3:a ser väl konstigt ut??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.