|
|
|
|---|---|
| Jag har 235x45x17 runtom på min 525. Däcken är Kumho Ecsta Supra och har funkat bra. Men jag undrar vad man bör ha för lufttryck? Gummiverkstaden rekommenderade ca 3 kg runtom, vilket jag tycker låter väldigt mycket! Men han menade att däcket "ändrade" sig med lägre lufttryck pga centripetalkraften. Vad har ni för lufttryck i era E34:or med denna däckdimension? Jag har nu ca 2,5 kg fram och 2,7 kg bak. (Åker för det mesta själv i bilen.) | |
stefannorr |
Har samma dimension,kör nu med 2,4 fram o 2,8 bak..i dörrsidan står de 2,3 fram o 2,8 bak rekomenderat..men vet att många kör me mycke mer fram i alla fall o många samma runt om.typ 2,9-3,0. |
| jag har samma dimension och likadana däck som dig..kör med 3 kg runt om, funkar bra. | |
| OK. Men Ferlin, blir inte din bil jättestötig med 3kg? Min bil går knappt att färdas i med 3kg. | |
| inte så att jag tänker på det..men jag har iofs inte testat att köra med mindre luft. När jag la på nya bakdäck nyligen rekommenderade däckgubben 2,8..jag sa att jag hade kört på 3,0 tidigare och det var ok också enligt honom. | |
|
Precis vad jag också undrar, förra ägaren har visst kört med 2,9fram och 2,5bak, brukar ju vara mer bak, men hans däck har då iaf slitits hur lika som helst på alla fyra! //Mvh Simon |
|
|
Kör med 2,8 runt om och det funkar bra tycker jag! Däcken är jämnt slitna och bilen är inte så värst stötig att färdas i. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
Måsen |
2,8 fram 3 bak visst är det stötigare en vinterdäcken, men jag säger som "ferlin" har inte kört med mindre, så... Det är väl i låga hastihgeter på dåliga vägar och vid vägarbeten som man kanske tänker på det, annars inte. /Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.