|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har kvar mina 18" från e46 går det att spacera så att dom passar till e34 och e39 och hur mycket? | |
markus00 |
Det går att ha spacerplattor ja. Har själv ett par ordentliga 25 mm breda har inga problem med obalans eller liknande. Vet dock ej hur mycket som behövs. |
|
Var köpte du dom och vad kostar det? Har själv samma problem... Vet du hur tjocka spacers jag ska ha? Har en BMW E39 och ET 35 på fälgarna. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Ingen som vet hur det funkar? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Vet inte hur tjocka plattor det krävs. Tänk däremot på att ni kan behöva byta till längre hjulbultar om hjulen ska flyttas ut. |
|
|
borde räcka med 10-12mm tjocka spacers (vad är det för et original på e39) 316i - När du inte har råd med annat ;) |
|
markus00 |
Mina är tillverkade på en verkstad av en utbildad svarvare. Jag den modellen som man först bultar fast spacern i bilen och sen fälgen i spacern. |
| Hur funkar det om jag vill slänga på spacers på min e30? Fick höra att jag måste byta ut mina axlar mot 323 eller 325 axlar för att dom skulle hålla för de extra påfrestningar som det blir när man flyttar ut hjulen...!? Se ju onekligen lite fetare ut, men vågar man sig på budgetgrejer?? | |
|
H&R har ett stort sortiment av spacersystem som fixar till inpressningen - bara att kolla upp vad ET är för de fälgarna du har och kila i väg till din däckmakare. Tror att det till 4 hjul går på nästan 2000:- inkl längre bultar. Kolla www.bilmodecenter.se ///John |
|
markus00 |
tror faktiskt inte 2000 räcker för 4 spacers. Du får nog nästan räkna med det dubbla om du ska ha modellen utan långa bultar iallefall. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.