AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.747

1750:- för en dörrlist ?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Hej alla!
Håller på att ljudisolera min E36 Coupé, och ravve här på forumet gissar att han betalade ca 200kr / st till en 4 dörrars, men priset jag fick på BMW i Borås var 1750:- !! för 1 list..
Kan det verkligen stämma ??
Jag pratar om gummilisten som tätar runt dörren..
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Gummilisten runt dörren är ganska dyr, men kolla på närmaste skrot, finns säkert någon beg. att få tag på!

200 kr låter som en sidoskyddslist, alltså listen på utsida dörren!

///Magnus
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Tja, min är inte trasig eller så, utan vill mest få den lite tätare, tror inte dom på skroten är finare.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Alltså... jag menar den gummilist som sitter fast på själva "bilen"... kanten runt dörrhålet liksom. Följer hela ramen runt och går under instegsskyddet.
Betalade 400-500:- för höger och vänster tillsammans. Endast framdörrarna då.
Till bagaget kostade den runt 400:-

Ring och hör med Paulssons Bil - Helsingborg för skojjs skull.
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
ravve: Japp samma list som jag menar.. får kika med någon annan BMW återförsäljare.. (borås åf kanske måste finansiera sin nya stora lokal =D )
Jag bytte alla 4 listerna en gång på min 328a när den var inne på service, tror inte det kostade mer än 1500 för alla 4 inkl montering
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Måste fått fel pris då.. konstigt annars.
ravve; blev det stor skillnad på ljudisoleringen efter att du bytt listerna? Var dina lister väldigt slitna innan du bytte? Funderar nämligen på att byta jag med, tycker de är lite hårda i ovansidan av dörren fast jag smörjt in dem flera ggr. Börjar nog bli dags...

Jens
Ad
197
Adrian
M3 Coupé
har också stora planner på nya lister men klara man att sätta ditt dom själv så det sitter bra och det blir snyggt!!

Och även om man lämnar in dom till BMW, blir det riktigt tät med nya lister så man slipper pysljudet!!
Kör silikon på dom en gång i veckan men det räcker ju bara typ en vecka så det är ju ingen höjdare!!

Min M3:
Länk
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Ni får gärna skriva vad ni fått för prisuppgift hos era lokala handlare!
Gäller tyvärr inte 3-serien, men till E34an kostade listen som du talar om (heter kantskydd i etk:n) ca 370.-.

Mvh
Rasmus
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
jag tror nog att priserna stämmer fint.

Du ska tänka på att Coupe listen har helt andra dimensioner och funktioner än den till den vanliga e36.

Coupe listen ska ju täta mot fönstret som hela tiden åker upp och ner medans den andra listen är dels mindre/kortare plus att den bara måste täta mot dörren eftersom fönstrena sitter i dörrbågarna.
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
ravve: kikade med helsingborg, dom vill ha 1895:- för den.. *suck* 320:- för 4 dörrarsmodellen.
Är det status på reservdelspriserna till BMW eller har dom bara dyr leverantör av gummi ?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag märkte nog ingen stor skillnad på ljudvolymen efter jag bytt. Kanske flåsade lite där på ett ställe som den va riktigt sönder. Men inget annars. Men det blir go känsla när man stänger och öppnar med nya lister. Nybilskänsla ;-)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Enkelt att byta... man får lite ont i tummarna av allt tryckande bara... ;-)
Mi
2
Mickee99
325i cupe - 94
Undrar om nån vet om det bara finns orginal dörrlister till e36 cupe eller om det finns typ pirat ?

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
min bästa gissning är att våra kollegor i usa har pirat och billigare.
Mi
2
Mickee99
325i cupe - 94
Nån som vet vart man kan få tag på pirat gummilister här i sverige?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.