|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tror jag har det gamla klassiska fläktkopplingsproblemet på en av mina bilar (E23, 745) men är inte säker. Temperaturen går mycket riktigt upp i kökörning, vid rödljus eller liknande, men konstigt nog så går den också NER mot det blå fältet vid landsvägskörning i kall väderlek. Jag har aldrig hört om sådana symptom när det har varit fläktkopplingen som strulat. Jag funderar på om termostaten kan vara trasig/kärvande eller om om det ev. skulel kunna bero på ett felaktigt kylarlock i expansionskärlet? Alla tips emottages tacksamt! Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! | |
|
Det kan ju vara en combo av fläktkopplingen och en kärv termostat, då borde det bli ungefär de symptom du beskriver. Det felaktiga kylarlocket har ingen inverkan på motortemperaturen, det som kan hända om man har det är att trycket i kylsystemet blir för högt om temperaturen stiger över det normala och har man oflyt kan t.ex. en slang sprängas... Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.