|
|
|
|---|---|
| Har ett problem med halvljusen, glasen på själva reflektorn är gula och ser ut som det smälit hål, problemet är att var får man tag på nya till en 95à? motor nord tex verkar bara ha till och med -94, är det någon skillnad, någon som har lite tips, eller är det bmw original som gäller? | |
| ingen som vet? | |
| Är dte glasen som är traisga eller reflerktorn? | |
|
Där gick det lite för fort ja.. Mycket stavfel! Mina framlysen på min 94 kommer från en 96a därimot vet jag att om du har borsch glas fram så passar ej dom som finns på Motornord. de kostar ca 1100:- st på Bmw. lite dyrare än t ex Hella |
|
| du fattade nog tyvärr lite fel, inte själva yttre glaset utan nästa glas innanför till halvljusinsatsen, såna verkar inte motornord ha over huvud taget, tacksam för hjälp. | |
| Nää då förstår jag inte redigt. det sitter dubbla glas på det yttre kantiga sedan de två runda innanför. Kanske sitter ett till då och då kan jag inte hjälpa dig tyvär | |
| ok, visste inte att det satt dubbla rektangulära yttre glas, jag menar det yttre runda halvljusglaset, alltså insatsen, fig 3 på motornords hemsída. | |
|
Skratt. Nu har vi rört ihop att. Jag får ber om ursäkt här tog för givet att det var 3 serien då det var i detta forumet. På 3 serien i en glas sats eller vad man ska kalla det för när man byter glaset, så är det ju ett glas det rektangulära sedan sitter de två runda glasen bakanför. och allt detta sitter i ett o samma stycke, Pröva tråden för 5 serie annars |
|
| och jag menar det runda glasen till halvljuset, 325 coupe-95! | |
| Är det Borsch som sitter?? | |
| Japp, det är Bosch! | |
| Då har tyvär inte MotorNord som passar till din. BMW säljer dessa för strax över 1000:- st, några 100 lappar dyrare tyvär. Hella/ZKW passar ej på de som har Borsch! Tror det är själva fästerna där man knäpper/låser fast glaset med restreande som ej är detsamma. Vetatt Länk säljer också lite billigare. men då tillkommer väl frakt med. | |
| Är det alltså lösa glas till halvljusinsatsen, den runda? | |
|
Kostar dom runt 1000:- styck så låter de nästan enklare och bättre att köpa helt nya lyktor. Kan du få fina för 3000:- Med angel eyes också om du nu vill ha de... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.