|
|
|
|---|---|
Daniel79 |
Som sagt, har spekulerat på en 325 -91 (E36) 24 ventiler och den verkar hur fin som helst! Svensk såld och servicebok upp till 25.000 mil. Bilen i fråga har gått 27.000 mil. ca: 45.000 vill killen ha för bilen. Den ser i princip ut som att en 50 årig herre har ägt den. helt orginal, orangea blinkers ej sänkt och 15" fälgar. inredning är typ svart, dock inte skinn. Den är heller inte trimmad. Jag har skrivit ut köpguiden som finns här på hemsidan och kryssat i de fälten; den har som sagt full servicebok, inga kvitton på att något är nyservat, kamrem kunde han inte svara på, hur många ägare visste han inte och jag glömde fråga om reg numret, ska kolla upp det, nyskattad och ny besiktad utan anmärkningar, aldrig karosskadad, inga stenskott repor bucklor eller dyl i lacken enligt säljaren, rostfri, vinterdäck finns men inte larm. Så har ni några ännu fler goda råd på vad jag bör uppmärksamma utöver köpguiden när jag åker och tittar på bilen skulle jag bli väldigt tacksam! Enligt mig ser detta ut som en oskruvad men ändå välservad bil i suveränt skick, men det är ju ni som är experter, inte jag. Mvh Daniel |
|
Hej. Lägg till 10.000:- så kan du hitta en 325:a -91 med ca 15.000:- på mätaren och fullservad bok. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
327i Nm Power |
Att den har gått 27000 mil kan man inte komma ifrån, garanterat mycket som sjunger på sista refrängen, dvs man köper inte en 325 om man vill åka långsamt. Det är kamkedja på 325 E36, och inte rem. Den håller ju iof längre. 45000 låter lite mycket för så många mil. |
| jag har haft som princip de gånger jag köpt begagnad bil att aldrig köpa en stylad. En bil som är toksänkt, trimmad eller på annat sätt modifierad leder ofta till besvär. jag säger inte att detta alltid stämmer men i regel är en bil i bättre skick om den förra ägaren lagt pengar på riktig service istället för spoilers. En svensksåld, fullservad BMW med få tidigare ägare som hanterat den varsamt är ett bra köp oavsett miltal. Äldre ägare är också ett stort plus. Detta för att de inte har samma aggressiva körsätt som vi lite yngre. Återigen är detta endast hur jag brukar se på saken vid ett begagnatköp. Givetvis finns det pärlor bland de bilar som de artonåriga killarna säljer men det är inte lika ofta. Om priset är rätt på din tilltänkta 325, köp! Lycka till. | |
|
Låter som ett rätt ok. pris.Visst kan du få en som gått lite mindre(på mätaren),men eftersom den är över 10 år,så har dom flesta gått över 20.000 mil i verkligheten....Gör ett M-test om du är osäker... 325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98, |
|
| DYRT! för dom långa milen... | |
bmwnisse |
Du känner om det är rätt bil... |
@BeeMWe |
Lägg hellre 10 extra papp s får du en som har 15000 på mätaren. Lite lättare att sälja sen... |
327i Nm Power |
Svensksåld är inget plus, snarare tvärt om med det höga miltalet. Om en bil kommer från Tyskland är den garanterat i bättre skick. Och bara för att bilen är såld i Sverige så tror alla att den inte kan vara skruvad i mätaren. Så är dock icke fallet. |
enZzo |
Min fråga är, varför kunde han inte svara på hur många ägare bilen hade? Mitt råd till dig är att köpa en annan bil med lägre miltal. Köper man en bil som gått så långt så måste man räkna med problem, tro mig, jag vet. Jag har handlat relativt nya taxibilar med höga miltal. Ska man köpa en bil med många miltal så ska man kunna meka med de också. Mvh EnZzo |
Daniel79 |
Tack för alla åsikter grabbar! Då är min nästa fråga; vad skiljer 91ans 325 mot 92ans? Både motormässigt och om det är något karosseri som är annorlunda. Jag läste här på sidan nångonstans att man helst ska köpa en 92a efterssom den var förbättrad motför 91an, det kan jag förvisso förstå efterssom första årsmodellen av nya karossen av nästan allt (skoter, bil, cross) oftast behöver lite modifikationer för att fungera som bäst. |
adam p |
Hallå! vad jag vet så är det ingen skillnad på 91 o 92 där emot på 93 kom vanos på motorerna och det kan vara en fördel! du får iallafall lägre bensinförbrukning. och det hade jag önskat på min 91. ett annat tips när du tittar på bilen är att ta det lugnt kola runt på hela bilen och kicka ordentligt. låt den även stå på och kolla hur den går när den går p tomgång. hade problem på det på min. och om säljaren verkar mistänksam eller försöka dälja nått åk därifrån det finns fler bilar! |
|
En stilla fråga: hur många åker i kring i en e36 o är skitnöjd "den har ju bara gått 16000 mil..." när den i verkligheten har gått 45´mil. Snitt per år i Tyskland 4500mil. -I Sverige 1500mil... Med det menar jag inte att det inte finns skruvade sv-bilar, men de är knepigt att -92:or import gått ca 15000mil i snitt.... Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84, |
|
|
Laban: Måste korrigera dig...snitt körsträckan för en tysk bil ligger på 2000-3000 mil/år...men ofta går autobahnlok som 7 serien och S-klasse uppåt 10' mil/år |
|
Daniel79 |
Vad är ett rekomenderat pris för en 91b med så lång körsträcka? Mvh Daniel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.