|
|
|
|---|---|
Beemer_Linkan |
Alltså efter att ha kollat på bilderna å filmerna på www.e31.net så vill man verkligen byta ut sin Stora bil med 6:a mot den lilla bilen med 12:a ...fy fan vad sugen jag blir , öker eller sjunker dom i pris `? , jsut csi alltså ! , hittat för 130 000 kr som billigast ! Tack / Andreas Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil |
|
Lilla bilen? Den är ju stor som ett rymdskepp och väger som ett också. :) Grym autobahnkryssare, men sportbil är det ju inte. :) |
|
|
Som Haglund säger är det mera en autobahnkryssare än en ren sportbil men den duger fint att ta kurvor med också. Det tillverkades bara 1500 ex så den är lite av en raritet. Glöm dock att köpa ett billigt ras. Bilen kräver en hel del dyrbara underhållsåtgärder vid 8-12 år ålder och det kan kosta dig lätt 100 000 papp att göra i ordning en som dåligt servad och underhållen. Du får nog räkna med att lägga minst 200 000 kr på ett ok ex. |
|
Beemer_Linkan |
ofan , Går ju iofs å köpa en Vanling 850 oxå. Men fan vad fint det lät i cupén på filmerna =) Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil |
|
Som Alexandar skriver (och han pratar väl av egen erfarenhet) så är det nog nästan så att det knappt är försvarbart att använda bilen som bruksbil. Var beredd på höga allt (försäkringspremier, delar, service) blandat med relativt hög rasrisk (speciellt på bilar som rullat långt och inte fått den kärlek som krävs) så är det en relativt riskabel affär att köra 850. Men underbara vagnar är det! |
|
|
Beemer_Linkan, Vill du vara "ekonomisk", köp en 840, finns att hitta ex. med manuell 6-växlad låda, turbinfälgar och CSi-spoilers så att du får utseendet från CSi'n. 850CSi kostade 980 000 kr ny i Sverige, och underhållningskostaderna osv. är därefter. MVH, E38B12 |
|
|
Varför skulle 840 vara mer ekonomisk än 850 ? Ok att den drar lite mindre bränsle , men då tycker inte jag att man väger kostnad/körupplevelse för isf. är ju bmw316 mer ekonomisk. |
|
|
jag menar altså att en 840 inte är mer ekonomisk utan att tappa något och inte mer ekonomisk än att det står i proportion till en tråkigare motor. man får altså inte mer för pengarna med en 840 . |
|
Beemer_Linkan |
Näe men det är väl mindre elektronik i en 840 ? och mindre rasrisk , kanske så han menar E38B12 , men sen håller jag med dig , tror garanterat att man tappar körupplevelse Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil |
|
Det är princip samma Elektronik. några hästar mindre bara. Självklart grabben ska ha en 850! hehe Småbilar är under 5 meter |
|
| Högre risk med en 850 kanske.Kostnaderna behöver inte bli högre.En 840 är dyrare i inköp | |
|
Om vi jämför med vanliga 850 är valet av 840 enkelt, och visst... CSi må vara en underbar bil, men knappast någon sportvagn, tycker själv att 840 är 8-seriens stjärna, en superb allround 8a som tål att användas året runt, jag tycker 850 är för dyr, och CSi för mycket samlarbil för att bruksa. 1. 840 är billigare i drift, mycket billigare. 2. 840 är mer driftsäker pga. b la. mindre elektronik och skit som kan gå fel, den gamla tolvan kan ju som alla vet det mesta hända med, och sluta med ekonomisk ruinering, CSi lär förvisso vara bättre än vanliga Ci då bilarna vårdats annorlunda. 3. 840 är lite dyrare än 850, men inte i CSi nivåer, men håller också likt CSi värdet bättre. 4. 840 är betydligt lättare än båda 850-modellerna, och eftersom man kan hitta V8or med manuella lådor och sportpaket så visst kan den vara lika körglad som en CSi, den som tror att körglädje mäts endast i hästkrafter har aldrig kört en gammal Volvo 245 på slaskig grusväg ;-) MVH, E38B12 |
|
|
Se och lyssna på filmerna med accelerationer etc... Länk PeHå |
|
|
Mycket irriterande att två försäljare - AM Bilar AB Jönköping och Cartrade Täby - anger att de har varsina 850 CSi till salu (t.ex. genom www.bytbil.com). Inte finns det väl CSi med automat??? Maila dem (precis som jag) och påpeka det tokiga! Mardrömmen är väl att någon blir lurad... PeHå |
|
| Det kanske är CSI paket på bilarna.Om det var riktiga CSIer så hade dom nog skrivit BMW M8 i annonserna. | |
|
Varför skulle dom skriva M8 om det var en CSI för? (Förresten, finns M8 överhuvudtaget, hur många i så fall) CSI är väl en CSI. Det är som att skriva "M3ia" om en 328 automat med M-paket. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
M8 låter värre...har sett flera exempel på detta.Den riktiga M8an togs aldrig i produktion. en 328a med Mpaket kanske man kan kalla för "sport edition" eller liknande (bilbörsen), men M3 tror jag ingen går på. |
|
| Min favorit är E32 med M7 emblem på... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.