|
|
|
|---|---|
|
Jag har rätt långtgående funderingar på att skaffa ny bil och då närmare bestämt en BMW (eftersom Toyota aldrig verkar bli bra på formel 1 så lämnar jag dem nu ;) Jag funderar på en e46 eller en e39 (troligtvis en e39), med någon av de mellanstora motorerna. Vad jag förstått räknar många med att priserna på både e46 och e39 kommer sjunka ganska mycket (d.v.s. mer än normalt) efter sommaren p.g.a. olika faktorer. Är det en prognos ni här inne håller med om, och i så fall, vågar ni er på en gissning ungefär hur stor minskningen blir? Jag försöker bestämma mig för om det är värt att vänta tills efter sommaren eller inte... Eftersom e46 är den nuvarande modellen och e39 redan är ersatt antar jag att e46-priserna av idag har mer fallhöjd än e39:ans? Är mycket tacksam för era insiktsfulla svar och åsikter :) | |
|
Skulle tro att E39 droppar 10-15% efter sommaren. Det har varit en stark nedåtgående trend på modellen sedan introduktionen av E60 och E61 kommer naturligtvis att hjälpa/stjälpa värdet neråt ytterligare. Vissa bilar kanske tappar mer eller mindre än 10-15%, men det är nog ungefär genomsnittlig minskning. E46 vågar jag inte sia om, men E39 är ju som bil betraktat ett bättre köp - mer bil, mindre pengar. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.