|
|
|
|---|---|
|
Hittade en mycket märklig bil på nätet.. Det står inte men jag tror att det är en import bil.. En svart 320ci -03 som har rullat 2000 mil.. Men karossen är det ingen facelift på, alltså den vanliga E-46:an. Det brukar väl vara den nya fr.o.m. 2003? Det står att den är fullt utrústad.. M-Paket står inte men den ser ut att ha det =) Kan någon gissa vad den här bilen kostar? | |
|
Faceliften på e46 coupe kom i Maj/Juni 2003, vilket öppnar möjligheter för icke faceliftade e46or det året. De finns i princip inga fullutrustade e46or, och garanterat inte denna. De går i princip att lyfta på utr på en e46 för mer pengar än grundpriset för bilen vilket ingen normal mäniska gör. Min gissning hamnar omkring 240 kkr. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Facelift = Dyrare? Men komfort o M-paket, H&K, NAVI&TV (det sistnämnda mkt ovanligt på 320) är väl fullt utr? Wendtan, du har visat än en gång att du brinner för BMW, prislappen prickade du in EXAKT. Men jag tycker att det är ett MYCKET BRA PRIS.. Vad säger du? Finns en liknande som med facelift, silver, 5000mil för 295.000.. |
|
|
Om de är bilen i Helsingborg på Råå bilcenter eller va de hette så har den Aeropak II=m-paket. Jag personligen får lite dåliga vibbar när ja läser texten om bilen, men de är bara ja det. De verkar ha allmänt dålig koll på bmw, samt kan inte stava ordentligt. Bilen är importerad. När tjänsten startar igen så kan du kolla info om bilen här: Länk Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Helsingborg stämmer ja.. Jag la också märke på ovanligt många stavfel.. Men vad tror du det kan vara för "fiffel" med den bilen då? Vad får jag för information av Vägverket? | |
|
Ja gissade faktiskt innan ja letade upp bilen, så de var inte så illa pinkat :) Bilen har varken H.K eller navi. Vad m3 stereo är, kan man undra dock :) Bilen har dessutom inte elstolar vilket ja trodde var standard på E46 coupeer. En bil med facelift bör betinga ett högre värde från samma år. Ja skulle tro +20 kkr. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Du får info om bilen är importerad samt när den är det. Eftersom de kodat om nycklar och stöldskyddsmärkt så är bilen till 100% importerad. Ja säger inte att de är något "fiffel" med bilen, men ja skulle vara väldigt noggrann med att forska i bilens historik. De första du gör är att ber bmw kontakta tyskland för eventuella garantireparationer. Milverifering via LKM hos bmw Ta den till ett m-center och testa den, de ser direkt om bilen varit ute för några större smällar. Var väldigt nogrann när du undersöker bilen i kaross skarvar med mera, försök hitta lackskaravar för att se om den varit smälld. De är väldigt vanligt att smällda bilar säljs till klart reducerat pris i tyskland eftersom de är ett stort minus. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Thihihi, ok =) Tycker du personligen att det är "dumt" att köpa H&K hos en BMW firma? Kan man få det hela under 10 lappar? |
|
| Men får man typ "låna" bilen hur som helst o köra den till ett m-center? Finans går tydligen oxå att ordna.. Hur mycket extra kan bilen komma att kosta då? | |
|
Jag personligen tycker att H.K systemet är totalt överreklamerat. Att eftermontera prylar för 10 kkr kommer ge dig markant bättre ljud än vad h.k systemet kan ge dig. Ja skulle tro att de är dyrare än 10 kkr för att få de eftermonterat. min gissning hamnar kring 15kkr. Jag rekommenderar Bilradiohörnan i lund för eftermonteringar av bra kvalite. De kan bmw och har även ärdiga mp3 växlar lösningar från alpine som funkar med orginalstereon. Länk Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Om firman inte lånar ut bilen för m-test så är de inte seriösa. Jag är inte riktigt med på vad du menar med hur mycket extra bilen kommer o kosta, menar du med finans? De brukar ha en ränta på 6-8% + en månadsavgift på 40 kr för fakturering. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Men jag har alltid haft den bilden, att: "Ska det vara BMW, så ska det vara H&K". | |
|
Wendtan : Jag är inte riktigt med på vad du menar med hur mycket extra bilen kommer o kosta, menar du med finans? De brukar ha en ränta på 6-8% + en månadsavgift på 40 kr för fakturering. Japp, precis det jag menar =) Tack för all hjälp Wendtan ;) |
|
|
Ok, även jag hade den bilden, innan jag provlyssnade det ordentligt. De är vanligt med vibrationer som iof går o lösa samt ganska klen bas. De låter helt okej på 50-60% volym, men allt över är ingen fröjd för örat. Ja rekommenderar Focal element i orginal uttagen för högtalare samt ett bra steg och en mindre subb med bra tryck. De kommer kosta dig hälften så mycket som ett h.k system och låta minst dubbelt så bra. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Den länken du tipsade om förut, funkar nu.. Står lite nyttig fakta där. IMPORT bl.a.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.