|
|
|
|---|---|
|
Någon som har hett tips på aukt verkstad för oljebyte till en M coupé? Mvh, Manfred | |
|
BMW Solna? =) /eFx |
|
|
Borgs Bil Melin Bil Ring o fråga pris. Byta olja kan ju inte gå fel var du än gör det. Eller ja, 99% säkert iaf. /Anders Länk |
|
|
Ok, Pris oljebyte i Solna är 1700 spänn. Det är ju inte lite pengar för den oljan (och filter). Ligger det priset på en ok nivå för en M motor? Manfred |
|
| Blombergs på Lidingö. | |
|
Vad man än gör på en M bil är under 2K billigt :-) /Caspar |
|
| Tänk på att oljan är den stora boven i priset. Oljebyte på minin tror jag ligger runt 1500 för Minin så 1700 är väl ett normalpris hos en aukt handlare kan jag tänka mig. | |
|
En oljservice på en M52 kostar 1280 kr inkl filter på bmw härnere. En S52/S54 har inte större oljetråg så de bör vara samma volym olja. Troligtiv något dyare olja till m-motorerna dock. De nöjer sig inte med Castrol SLX kan ja misstänka. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
wendtan: du menade S50 va inte S52 va? Manfred: om du nu ringer runt och kollar på priserna så raportera gärna prisläget här i tråden |
|
|
Vad rymmer S52 då? De går väl ca 6,5 liter i de flesta raka sexorna från m/s50-52/54 familjen? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Mitt senaste oljebyte gick på 1384spänn plus moms på BMW i Solna juni-03. Det är: jobb för 300:- filter 71:- o-ring 3:- Olja SLX 0W/30 6.5Liter á 146spänn => 949kr olja Alla priser ovan tillkomer momsen på. Dessutom bytte dom bromsvätskan för: arbete 300:- bromsvätska 1L 48:- även detta plus moms. Detta alltså för en 2.8 Snart har den gått så långt så jag struntar i stämplarna och gör jobbet själv. /Johan |
|
|
Mitt senaste oljebyte gick på 1384spänn plus moms på BMW i Solna juni-03. Det är: jobb för 300:- filter 71:- o-ring 3:- Olja SLX 0W/30 6.5Liter á 146spänn => 949kr olja Alla priser ovan tillkomer momsen på. Dessutom bytte dom bromsvätskan för: arbete 300:- bromsvätska 1L 48:- även detta plus moms. Detta alltså för en 2.8 Snart har den gått så långt så jag struntar i stämplarna och gör jobbet själv. /Johan |
|
|
Hej! Jag betalade ca 1950 sek för oljebyte (filter, olja) hos BMW i Solna, och detta alltså för en M coupé med den bättre oljan (jag kan återkomma med märke om intresse finns). När jag får tid över kollar jag upp priser i övriga stockholm. Hälsningar, Manfred |
|
| bättre märke? vad skulle det vara för oljorna rolls royce? jag trodde att alla BMW högprestanda motorer har samma olja? | |
|
Manfred menar förmodligen TWS-oljan, den är inte bättre men den har högre viskositet vilken används i de flesta M-modellerna. Säkert tar dom några spänn extra för den också? Vad jag vet så används bara Castrol hos Bmw.. /Anders Länk |
|
|
200:- jobb 71:- filter + packing oljeskruv 3:- o-ring 875:- 6,5l Olja Mobil 1 5/50 1149:- Special oljor finns Castrol RS, Shell Byte bromsvätska 300:- ATE Blue racing 1l 240:- Special och standard service utföres, Erfarenhet från Grupp A DTM M3 |
|
| Mikael: hur många liter bromsvätska ska åt till Z3an? hur ofta ska man byta racing vätska? det är väl oftare än vanliga bromsvätsek intervaller enligt service indikatorn? | |
|
Drygt 0,5l vid ett byte. Rekomendation från ATE 2-3 år, jag brukar byta varje år. När vi körde SM grupp A använde vi samma bromsvätska hela sesongen utan problem, drygt 10 tävlingar men det går inte att jämföra landsväg kontra Racing. Summa sumarum byt enligt service intervall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.