|
|
|
|---|---|
|
Hej, bensinmätaren i min 328 Coupe från 96 visar numera tom tank och "reserven" lyser konstant. Problemet bara uppstod för några vekcor sedan. Jag har prövat att tanka fullt mm för att se om det var tillfälligt, men den visar ständigt tomt. Var tror ni problemet sitter? Är det enkelt att åtgärda själv? (tacksam för instruktioner!) MVH Daniel | |
| Öppna inspektionsluckan under baksätet och kolla anslutningarna till tankarmaturen. Rätt vanligt att det ärgar och jävlas där. | |
|
Kolla under baksätet som sagt och låna en multimeter och mät. Visar den oändligt motstånd så är det den givaren som bråkar. Då får du ta isär den och kolla givarbanorna den glider på samt sladdarna från kontakten. I mitt fall hade en sladd gått av osynligt i sladden utan avbrott ens. Bytte den och nu är allt frid o fröjd. Mvh Vyper |
|
| Annars så finns det ju en säkring i boxen i motorrummet, den kanske har gått? Jag vill minnas att min hade gått men då slog den även ut motortempen, både visade "0". Eller ja, kallt respektive tomt. | |
|
Vyper: Var (vilken) sladd var det som hade gått sönder??? I mitt fall är felet inte i tanken, den ger rätt signal... suck. Motortemp mäteren i instrumentet fungerar, så det verkar inte vara fel där - troligtvis en sladd som felar!? |
|
| Det var i den delen som sitter i bensinpumpen när man lyfter ur den ur bensintanken.. Mellan kontakten påväg ner till givaren i tanken. Där hade jag fått ett osynligt avbrott ... | |
|
Tjena Hade samma problem för något år sedan efter att ha kopplat på ett hyrsläps elsladd till bilen. Visade sig sitta två säkringar på plus kabeln från batteriet varav den ena gått sönder. Kolla det. Mvh Jonas Ruteskog |
|
|
Har samma bekymmer även i min bil, tog väck baksätet och luckan ovanför armaturen men när jag skulle lossa armaturen verkade det som den bara var fastpressad i tanken, mina tidigare erfarenheter säger att den brukar vara fastsatt med en stor låsring(Erfarenheterna gäller dock inte BMW). Kan någon svara på hur tankarmaturen sitter fast?? Tack på förhand!! Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.