|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Fick syn på en fin BMW på mobile.de här om dagen. 525e stod det i annonsen. Nyfiken som man är började jag genast kolla runt på nätet om vad detta "e" kunde betyda. Kom då snabbt fram till att det stod för ETA och var någon slags budgetmotor för jänkemarknaden. Nu till frågorna: Ni som kör med ETA-motorer, hur mycket drar den "blandad körning"? Har någon prestandasiffror? (0-100 km/h, stående kilometern osv.) Hur känns den, om man jämför med en 525:a eller liknande? Slutligen: Är det bra som förstabil? Den verkar ju snål och lagom snabb för att lära sig köra. Tack på förhand! =) /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. | |
|
jag tror det finns information om du söker här på forumet, fast om 3 serien då (e30), där kan du läsa lite om motorerna, personligen skulle jag inte ta en "e" modell, då den motorn endast är gjord för att dra mindre soppa och vara bra för miljön! Jag gissar på att de är mycket slöare än en "vanlig" 525, då de inte varvar lika mycket! Inte för att det alltid spelar så stor roll, men det är bara vad jag tror! //Mvh Simon |
|
|
Ahaa! Det var smart. Ska kolla på det. (Låste fast mig på 5-seriens "e"...). Den har ju ungefär samma hästkraftsantal som en 520i, så någon räser är det defenitivt inte. =) Däremot har den tydligen bättre bottendrag tack vare mer Nm, vilket ju är trevligt. Nåja...Det låter ju som ett billigt och miljövänligt val i alla fall. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.