|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Jag har kört min M30 i 36 000 mil på 96. Rakt av från pump. Olika oktantal med högre priser är bara ett påhitt från bolagen att betala mer för samma soppa. Besiktade idag: 96 oktan. CO=0,5 och HC 37!!!! Helt otroligt. Vi mätte två gånger. Skulle det sitta en kat på den skulle man kunna andas rakt av från röret. Std kam. Chipad box på läge 0. Luftskruven max ute. Nya stift. Nytt luftfilter. Oljan gått 860 mil (en grön lampa kvar). Mätte idag på kaffegängets bilar från 99-01. De hade 25-35 i sina kattade bilar. Nu skall 535:an få vila och putsas lite i fronten över sommaren medans E 32 skall luftas. Sedan sätter jag dit M5-kr.hämmarna på E28:an som jag haft liggandes i vedboden nått år. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
....... måste tillägga: inte en prick i protokollet! MVH /// Paap R |
|
Känner att jag nog måste gå ut och klappa min M30 en extra gång innan jag lägger mig ikväll... ;) Helt fantastiskt för en så gammal konstruktion. Mvh Rasmus |
|
|
Tja, Jag körde min M535i E28 på 96 lr 98 grön, kommer inte riktigt ihåg oktantalet, men efter bara en liten stunds körning så började den misstända när jag gav fullgas osv. Allmänt orolig blev den iallafall. Tog ett tag innan jag fattade att det var blyfri bensin jag hade hällt på kärran. I med lite blytillsats och den spann som en katt igen. MVH: Zander |
|
|
anntar att jag ska fortsätta med 98+ blyersättning.. tack för svaren iallfall! MVH/Johan |
|
|
Jag kör på 95 utan blyersättning, har en motor från -91 ;) |
|
|
Jag har aldrig någonsin hört talas om att en M30B28/B34/B35 skall ha blyersättning. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Hur är det egentligen med M30'n...??!!! Vissa kör tydligen med högre oktan Vissa med 95 vissa med 96/98 + blyersättningsmedel Gäller kanske åxå vad man har pot'en inställd på ?? (Vilket läge...0-7....) ? Ok...orginal motor( ej chippad och dylikt) ??? Själv kör jag en hel del med 95, emellanåt blir det lite mixat.. :) kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
Enligt instruktionsboken ska den ha minst 91 oktan så jag nöjer mig helt klart med 95, inte har den knacksensor heller... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.