|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Vilket oktantal kör du din M30B35 på? 95E/98E/99/ Själv kör jag nästan alltid med 98. Mvh ///Jonas M535'an Länk | |
|
Jag kör på 95:an, billigast! men ska testa 98 och känna hur bilen går med det! //mvh Simon |
|
|
Iaf min känns en aaaaning starkare om man kör på 98. Men det är garanterat en mycket marginell skillnad, om det i själva verket är någon skillnad överhuvudtaget. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
| jag kör på 98 | |
| Jag har snart kört upp min andra tank med grön 98 från JET. Iofs har jag en 525, men jag märker överhuvudtaget ingen skillnad alls, inte heller på bränsleförbrukningen. Hädanefter kör jag med 95 i min bil. | |
| Jag anser att min 520 -89 går billigare och orkar mer på 98... men det kanske är en inbillning.. vem vet:P | |
| har tankat i 98 i lördags. märker dock ingen skillnad ännu | |
| Motorn skall väll vara mappad för 98. så 98 är den bensinen den går bäst på. men jag kör på 95 ändå =) | |
|
Fredde535m: Motorn anpassar sig efter vilket oktantal du kör med! Knacksensor! //Mvh Simon |
|
| Nja, M30 har väl inga knacksensorer? | |
|
Nej, det stämmer. Inga knacksensorer på M30. Mvh Rasmus |
|
|
Ett tips: Uppgifterna blir inte mer rätt ju fler utropstecken man använder. Rasmus |
|
| kan man köra 528 87:a på 95? eller e det 98 som gäller? | |
|
Den skillnad jag har märkt med min 528 är att den går lite mjukare vid gaspådrag från motorbroms. Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Med 98 oktan då... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Jag kör 635:an på 98 oktan +blyersättning. Det står 98 i instruktionsboken, alltså kör jag på 98. Blyersättning för att spara ventilsäten. mvh Fredrik |
|
|
Jag kör min på 98, inte för att den går bättre än på 95 direkt men viss placebo effekt finns nog :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag kör på 95... lite snålt av mig kanske, men jag tycker inte det känns nån skillnad på 95 och 98, har provat grundligt... Länk Mvh Tjäder |
|
|
Okej, så det finns inte knacksensor på m30! Men bilar med katalysator är iaf då gjorda för bränsle med 95oktan, äldre årsmodeller, då det väl bara fanns 95 då som var blyfritt?! SpeedLover: Antar att det är mig du gnäller på med tanke på utropstecknena? Kanske bara är mitt sätt att skriva här på forumet, är ju inte så att jag skriver en j*vla uppsats! //Mvh Simon |
|
|
M535:an>98+blyers. 735:an>95. Mvh Janne. |
|
|
kör alltid 98 oktan -Edet Racing- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.