|
|
|
|---|---|
|
Av misstag tankade jag 95:oktan i min M3 e30. Kom på det precis då jag fyllt upp tanken. Jag körde en kortare sträcka hem från macken och bilen gick som vanligt (inga spikningar eller andra konstigheter) Vad är era råd? Ska jag tappa ur bensinen eller kan jag köra slut på den? | |
|
Den KAN väl köras på 95 även om 98 är rekommenderat, eller ? /Anders Länk |
|
|
Bara att köra upp 1/2 till 2/3 av tanken i lugn takt och sedan fylla på med 98. Du ska inte få ett haveri pågrund av att du kör en klassad 95 emot en blandad 98. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
När jag hade min M3:a så tanka jag bara 95 oktan och det var aldrig några problem med det. Kör du slut på det du har i tanken och tanka upp med det du vill ha sedan. Lycka till med bilen!/Berbel |
|
|
Tack för snabba svar! |
|
|
Jag har också kört med 95 utan problem, nummera kör jag bara med 98. Mvh Abbe Länk |
|
viobebe |
Det fanns väl ingen blyfri 98 år 1987? |
|
Tja, jag vet inte om det ska vara blyad (röd) eller blyfri (grön) bensin till M3 E30...iallafall så körde jag min M535i E28 på 96 lr 98 grön, kommer inte riktigt ihåg oktantalet, men efter bara en liten stunds körning så började den misstända när jag gav fullgas osv. Allmänt orolig blev den iallafall. Tog ett tag innan jag fattade att det var blyfri bensin jag hade hällt på kärran. I med lite blytillsats och den spann som en katt igen. MVH: Zander |
|
|
Blyad ska den väl inte ha pga katalysatorn? Var mest oktantalet jag funderade på. |
|
| Om du har katalysator så ska den inte vara blyad | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.